وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

گاف فرهنگی آینده نیوز

يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۵۹ ق.ظ

«آینده نیوز» در مطلبی، اقدام به معرفی کتاب «بهاییان» نوشته «محمدباقر نجفی»، و اعلام آدرس لینک دانلود آن نمود. این مطلب لحظاتی بعد از خروجی سایت حذف شد، اما بلافاصله روی شبکه‌های اجتماعی و از جمله بالا‌ترین به اشتراک گذاشته شده‌بود.
ناگفته پیداست که حذف آن از این شبکه‌ها خوش‌بختانه کار مدیر «آینده نیوز» نیست و کاربران به آسانی می‌توانند به اطلاعات لینک مربوطه دسترسی داشته باشند.

درباره حذف کامل گزارش، خبر یا مطلب اشتباه، از خروجی یک رسانه و اشکال اساسی که به آن وارد است، و این‌که رسانه‌ها باید به‌جای حذف اشتباه خود، سعی کنند در مطلبی دیگر اشتباه خود را توضیح و از مخاطبین عذرخواهی کنند، (+) به شرط توفیق خواهم نوشت. اما درباره این اشتباه توامان «آینده» خدمت شما عرض کنم که آقای «محمدباقر نجفی» از ارادت‌مندان به «شیخ‌محمود حلبی» ریس انجمن منحله «حجتیه» است و در مقدمه کتاب اشاره‌شده هم به ایشان ادای احترام شده است.

و باز هم ناگفته پیداست که در چنین حاکمیتی حساب آنان‌که از این انجمن کتاب و نویسنده معرفی نمایند و آدرس لینک دانلود بدهند، با کرام‌الکاتبین است. ضمن آن‌که «آینده نیوز» اکنون در لشکر مبارزه با جریان موسوم به «جریان‌ انحرافی» پیش‌قراول است و نباید دست به اقدام خامی بزند که خدای‌ناکرده شائبه حمایت از جریان موصوف را داشته باشد.

از نظر بنده البته ایرادات اساسی به مرحوم «حلبی» وارد است. اما جنس ایرادهای بنده با جنس ایرادهای مجموعه حاکمیت طی سی سال گذشته و نگرانی‌های دکتر «مهدی‌ خزعلی» و «عبدالله‌ شهبازی» طی سال‌های اخیر و نگرانی منتقدان جدید انجمن «حجتیه» که تلاش می‌کنند با تبلیغات وسیع از جریان «مشایی» و اطرافیان وی به نوعی شبیه‌سازی با آن انجمن و یا ریشه‌یابی در تفکرات1390/5/30 آن‌ها برسند، کاملا متفاوت است.

روشن‌گری:
مطلب حذف شده آینده‌نیوز: شاید به‌ترین کتابی که در باره بهائیت و ریشه‌های آن نوشته‌شده‌است، کتاب بهائیان اثر محمد باقر نجفی است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی آینده، این کتاب پیش از انقلاب توسط انتشارات طهوری منتشر شد. بعد از انقلاب کتاب نایاب گردید، و به‌همین دلیل با اصلاحات مختصری از طرف نویسنده مرحوم آن توسط نشر مشعر چاپ شد. پی‌دی‌اف این کتاب اخیرا روی ۴shared گذاشته شده و لینک‌های آن چنین است: http://www.۴shared.com/document/CgD۶KEhE/-____
http://www.۴shared.com/document/SjwmA۸R۷/-____.html

مرتبط:
آینده نیوز و نقض حریم خصوصی شهروندان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی