وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۴ مطلب در مرداد ۱۳۸۷ ثبت شده است

کفش ریگی

يكشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۸۷، ۰۳:۱۹ ب.ظ

سلام و هر موقعتان که به من سر می‌زنید به خیر. حالا ساعت ۳ بعد از ظهر دم‌کرده کاشان است و برق رفته. البته این برق رفتن هیچ ربطی به «عبدالمالک» و آقای دکتر «احمدی‌نژاد» ایضا آقای دکتر «کردان» ندارد. در زمان «میرحسین موسوی» هم برق می‌رفت. کاری نداریم که آن‌روز جنگ بود و نفت بشکه‌ای چند دلار؟ به هر حال برق می‌رفت و حالا هم رفته‌است. بگذریم از دهات می‌......

رو‌به‌روی من هفته‌نامه‌ای؟؟؟؟ است با عنوان: «صاحب‌قلم» و صاحب قلم سردبیری آن شخصی است به نام «علی‌فلاحیان»! هم‌نام وزیر اسبق اطلاعات، ایضا هم‌نام یکی از دوستان بسیار خوب صاحب این قلم.

عنوان و مطلب مقاله این علی آقای فلاحیان مرا به یاد آن علی‌آقای دوستم انداخت که مهارت فوق‌العاده‌ای داشت در تغییر موضع. صبح زیر علم «شعبان‌بی‌مخ» بود، ظهر زنده‌باد «مصدق» سرمی‌داد، شب می‌گفتند در سفارت اجنبیه روس دیده شده.

راستی از دهاتمان چه خبر؟

بع-------له! این علی آقای ما در دوران کودکی که همه عشق و هواداری در فوتبال و استقلال و پرسپولیس خلاصه می‌شود، استقلالی بود. اما «ناگاه یک نگاه» مربی پرسپولیس باعث شد دستش از آستین «سرخپوشان» به‌درآید و دل استقلالی‌ها را........

اصلا تقصیر «علی‌فلاحیان‌»‌ها نیست. در زمان جنگ هم برق می‌رفت.
اگر شما ربط مطلب فوق با کفش ریگی را پیدا کردید بوق بزنید.
___________________
بعدالتحریر: سرخپوشان به سرخ‌جامه‌گان اصلاح شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۸۷ ، ۱۵:۱۹
علی مصلحی

حرف اول

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۵۳ ب.ظ

نمی‌دانم چند سال پیش بود، شاید ۱۰ یا ۱۲ سال که «شهرداری‌ کاشان» با تبلیغات گسترده اعلام کرد که ساختمان کشتارگاه سابق این شهر تغییر کاربری داده و از این پس ساکنان اطراف این ساختمان از سروصدا و مسایل مرتبط با فرهنگ دام‌داری و کشتار رهایی خواهند یافت و به جای آن، ساختمان تبدیل به «فرهنگ‌سرا» می‌شود تا مردم کاشان هم از نعمت آموزه‌های نوین «شهروندی» در قالب «فرهنگ‌ نوین» که رسالت آن در همه اعصار و قرون بر عهده اهالی «فرهنگ» و «هنر» بوده‌است، بهره‌مند شوند.

در این راستا اولین متولیان و در واقع بنیان‌گذاران «فرهنگ‌سرای‌ مهر» اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی هنری و فرهنگی و همچنین حمایت از طیف وسیعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ نموده، هرگونه حمایت و مساعدت سخت‌افزاری و نرم‌افراری لازم از این طیف به عمل آمد.

به‌عنوان نمونه می‌توان به حمایت همه‌جانبه «شهردار» و مسولین فرهنگی شهرداری از «انجمن شاعران جوان کاشان» و ابتکار وزین «قوالی‌خوانی» هر هفته یک‌بار در کاشان توسط تنها استاد قوالی معاصر «مرشد ترابی» و... در آن دوره اشاره کرد.

اما به هیچ روی قابل باور نیست که با یک تعویض مدیریت در حوزه «شورای‌ شهر» و «شهرداری» تمام اقدامات انجام‌گرفته و تعریف‌شده فوق، آن‌چنان دست‌خوش تغییر شود که به جای پیش‌رفت در حوزه فرهنگ، آن‌چنان سیر قهقرایی شود که یک‌بار دیگر اهالی محله اطراف «فرهنگ‌سرا» احساس کنند ظاهرا قرار است همه چیز به حال اول برگردد و کشتارگاه در قالبی جدید فعال شود.

شایسته است مسولین محترم شهر و خصوصا دست‌اندرکاران فرهنگ متوجه باشند: سیرک و آزار و اذیت حیوانات هیچ تعریف زیبایی در حوزه فرهنگ ندارد و بهتر است این متولیان به جای درآمدزآیی از طریق سیرک به فکر درآمدزآیی از راه‌های تعریف شده «بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر» و... بوده و از اهدا این منابع درآمدی که متعلق به همه مردم شهر هست، به افراد و گروه‌های خاص خودداری نمایند.
در این‌باره بیشتر خواهیم نوشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ مرداد ۸۷ ، ۱۴:۵۳
علی مصلحی

کفش و ریگ

يكشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۴۷ ب.ظ

ظاهرا ریگی (عبدالمالک) به کفش آقای «احمدی‌نژاد» بود و گرنه گروگان‌های بی‌گناه امروز آزاد بودند و در کنار خانواده‌هایشان. مثل خانواده آقای «هاشمی» (سرپرست وزارت کشور) در کنار آقای هاشمی. یا خانواده آقای «احمدی‌نژاد» (ریس جمهور) در کنار آقای احمدی‌نژاد.

اصلا حواسم نیست «ریگی» که به کفش آقای احمدی‌نژاد است، گروگان‌ها نیستند که آقای احمدی‌نژاد کفشش را بتکاند تا آن‌ها آزاد شوند و در کنار خانواده‌هایشان. چشمشان کور می‌خواستند قبل از گروگان‌رفتن با وزارت کشور هماهنگ کنند. این‌هم نتیجه عدم هماهنگی با ما.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ مرداد ۸۷ ، ۱۴:۴۷
علی مصلحی

ریگ و کفش

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۴۱ ب.ظ

پس از سلام، برویم سر حرف حساب:
می‌گویم، اگر فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است، (که به نظر بنده هست. البته کسی به نظر بنده کاری ندارد. ولی به قول آقای «فاطمی نیا»: ولی خب) این ماجرای فروش اطلاعات به بیگانگان توسط «موسویان»(+) دیگر چه صیغه‌ای ایست؟

اگر ریگی به کفش آقایان نیست، دیگر این موضوع خودزنی و «موسویان‌»زنی چه محلی از اعراب دارد؟
ظاهرا دعوا سر لحاف ملای مجمع تشخیص مصلحت است و گرنه همه می‌دانند، کفش آقای «احمدی‌نژاد» کوچک‌تر از آنست که ریگی در آن قرار گیرد. (منظورم ریگی زاهدانی است)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۸۷ ، ۱۴:۴۱
علی مصلحی