وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۱ ثبت شده است

علی مصلحی و تعریف جرم سیاسی در ایران

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۱، ۱۱:۳۶ ق.ظ

فریدون کدخدایی
من نمی‌دانم چرا  دوست اندیش‌مندم «علی مصلحی» دستگیر شده است؟!
برای این مورد ساکت بودم تا چرایی آن را بدانم  ولی بعد از گذشت چند ماه هنوز نمی‌دانم اگر دستگیری ایشان تنها برای نوشته‌هایش باشد، به نظر من ایشان مظلوم واقع شده‌است.
 طبق قانون ۲۴ ساعت بعد از دستگیری، متهم باید تفهیم اتهام شود؟ خانواده‌اش از مکان نگه‌داری و اتهام  ایشان باید مطلع باشند.
برای من جای تعجب  نیست که چرا جرم سیاسی در ایران علی‌رغم گذشت ۳۳ سال از انقلاب هنوز تعریف نشده‌است.
  چرا که در سیاسی‌ترین کشور دنیا با تعریف جرم سیاسی طبق اصل صریح قانون اساسی باید هیئت‌منصفه تشکیل شود و نظر هیئت‌منصفه در تعیین مجازات یا عدم آن بسیار موثر است.
دادگاه فرد سیاسی باید علنی باشد. به این دلیل است دولت‌ها و مجالس بعد از انقلاب از تعریف آن طفره می‌روند تا تمام موارد اعمال اپوزیسیون از مصادیق بارز جرم‌های امنیتی قلم‌داد شود و بعضا چنان‌چه می‌بینید، مشمول حکم محاربه قرار گیرد.
 دلیل دیگر این است که به دنیا بگویند ما در ایران زندانی سیاسی نداریم. خوب با عدم جرم‌انگاری جرایم سیاسی مشخص است که نباید زندانی سیاسی داشته باشیم.
 این‌گونه است که «محمد‌جواد اردشیر لاریجانی» سینه صاف می‌کند و در جواب کمیساریای حقوق بشر می‌گوید: در ایران حتی یک نفر برای جرم سیاسی دستگیر نشده‌است.
و می‌بینیم  عدم تعریف جرم سیاسی در سیاسی‌ترین کشور دنیا، سیاسی است و همه دستگیر‌شدگان مشمول جرم امنیتی می‌شوند.
اما در جرایم امنیتی دستگیرشدگان در اختیار وزارت اطلاعات قرار می‌گیرند و دادگاه متهم غیرعلنی و در صورت عدم پذیرش وزارت فوق، در تحقیقات مقدماتی متهم از داشتن وکیل محروم است و دادگاه محرمانه است.
 حالا علی مصلحی کجای این موارد قرار دارد نمی‌دانم؟!!
دوشنبه بیست‌و‌سوم مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۳۶ ق.ظ
منتشر شده دز وبلاگ‌فریدون کدخدایی این‌جا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۱ ، ۱۱:۳۶
علی مصلحی