وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

سعید عابدینی مومن مسیحی نیست

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۹ ق.ظ
فارغ از هر بحث حاشیه‌ای «سعید عابدینی» کشیش ایرانی ــ آمریکایی که به‌تازگی و در پی معادلات اخیر در روابط ایران و آمریکا، از زندان ایران آزاد و به آمریکا رفت، یک مومن مسیحی نیست.
 
 بعد از آن‌که در ماه گذشته از «دونالد ترامپ» نامزد فاشیست ریاست‌جمهوری آمریکا و تهدیدهای او برعلیه ایران حمایت کرد و نشان داد آب باشد شناگر ماهری در حذف‌کردن و خشونت است، حالا به دیدار سازمان ورشکسته مجاهدین خلق و تیمارداری از آن‌ها شتافته است.

مسیح پیامبر صلح و دوستی و مخالف با خشونت است. چگونه می‌شود آدم، مومن به دین مسیح باشد و به خودش اجازه بدهد در جمع نیروهای سازمان مجاهدین خلق حاضر شود و برای آن‌ها سخن‌رانی کند؛ حال آن‌که این سازمان مسؤلیت چندین ترور و خشونت علیه انسان‌های بی‌گناه را بر عهده داشته، و شفاف و رسمی مسؤلیت آن‌ها را پذیرفته است؟

از طرفی این سازمان جدای از اعتقادات مذهبی، بر خلاف بدیهی‌ترین قواعد شرافت انسانی، در کنار دشمن کشور خود ایستاده و دشمن کشور را در جنگ بر علیه آب و خاک خود یاری اطلاعاتی موثر داده و در کنار این دشمن بر روی فرزندان این آب و خاک و هموطنان خود تیغ کشیده است.
 مسیح صریحا چنین بی‌شرافتی و خشونتی را رد و به پیروان خود توصیه می‌کند در چهارچوب اخلاق و شرافت رفتار و از نزدیک‌شدن به انسان‌هایی یا این خصوصیان پرهیز کنند.
 
با این وصف آقای «عابدینی» می‌تواند خود را یک نیروی اپوزیسیون منافق و مخالف جمهوری اسلامی معرفی کند، اما ادعای ایمان به دیانت مسیح و کشیش بودن بودن با این رفتار به شدت با چالش و خدشه روبه‌روست.

از طرفی در شرایطی که چنین رفتارهایی به‌شدت می‌تواند آرامش مومنان مسیحی ساکن در کشور ایران را با چالش مواجه کند، و به اعتماد متقابل هموطنان مسلمان و مسیحی لطمه بزند، به نظر می‌رسد آقای کشیش ابدا توجه و اعتقادی به آرامش هم‌کیشان خود ابتدا و آرامش انسانی در نگاهی کلان ندارد.
به تعبیر شرین مولوی: 
مردهٔ خود را رها کردست او
مردهٔ بیگانه را جوید رفو


آنک تخم خار کارد در جهان

هان و هان او را مجو در گلستان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۵ ، ۰۸:۵۹
علی مصلحی

وبلاگ «۱پزشک» که یکی از برجسته و به‌نام‌ترین وبلاگ‌های ایرانی است که توسط دکتر «علی‌رضا» و «فرانک» مجیدی به‌ورز‌آوری می‌شود، همه باکس(جعبه‌)ها و فایل‌های متنی تبلیغاتی حاشیه‌ و هدر وبلاگ خود را حذف کرد، و فقط تبلیغ «خبر فارسی» را در وبلاگ خود حفظ کرد.
 به‌نظر می‌رسد «خبر فارسی» هم سایت پول‌سازی در قیاس با شرکت‌های معتبر و سرمایه‌دار نیست و شاید تبلیغات این سایت در وبلاگ ۱پزشک رایگان ارائه شده‌باشد.


۱پزشک وبلاگی است که حدود ۱۰سال پیش و با ‌آغاز کار وبلاگ‌های فارسی، کار خود را در سه حوزه پزشکی، سینما و ادبیات و فناوری دیجیتال و شبکه ایتنرتنت و توسط دکتر «علی‌رضا مجیدی» و به کمک خواهرش «فرانک» آغاز کرد و به‌زودی به یکی از غول‌های وبلاگی ایران تبدیل شد و پس از انتقال از وبلاگ‌های ایرانی به بلاگر و وردپرس، در مدت کوتاهی دامنه شخصی خود روی آدرس 1pezeshk.com را راه‌اندازی و به فعالیت خود ادامه داد.

تنوع، روزآمدی و ارزش‌های بالای خبری مطالب و اخباری که با زبان و ادبیات روان و با رعایت دقیق قواعد نوشتاری و سجا‌بندی در این وبلاگ منتشر می‌شد، آمار کاربران و بازدیدکنندگان آن‌را به سطح بالایی رساند و این ظرفیت پشتوانه درخواست تبلیغ محصول از طرف خیلی از صاحبان کالا و خدمات در این وبلاگ شد.

 جالب است که «مجیدی» خود طراح ایده‌های جالب و خلاقیت‌هایی هم در عرصه تبلیغات بود و علاه بر عکس و اسلاید‌های فلش و بنر، باکس بزرگی هم از تبلیغات متنی تهیه کرده بود که در یک خط باریک روی وبلاگ‌ش تعریف شده بود که کاربر با تقه‌زدن بر روی آن به سایت تبلیغ‌شده هدایت می‌شد. این ایده این امکان را به وبلاگ می‌داد که در یک کادر چندین تبلیغ بدون مزاحمت‌ها و شلوغی‌های گرافیکی را داشته باشد.

 با این حال این وبلاگ اندکی پس از سه سال از این‌که کار تبلیغ و به قولی نان‌درآوردن از کار نویسندگی و ترجمه و وبلاگ‌داری را تجربه کرده بود، ظاهرا فعلا ترجیح داده کرکره تبلیغ را در وبلاگ‌ش پایین بکشد و تبلیغ را تعطیل کند.

مجیدی در کنار
۱پزشک، چندی پیش سایت http://raportchi.com/ را هم راه‌اندزی کرده بود که در کمتر 6 ماه تعطیل شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۵ ، ۱۷:۲۸
علی مصلحی