وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

حواستان به کانال تلگرامتان باشد

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۸ ب.ظ

تلگرام اجازه ساخت و مدیریت ۵ کانال عمومی، (در نسخه‌های جدید افزایش یافته) و بیش از ده‌ها کانال خصوصی به هر اکانت می‌دهد. یعنی شما با یک شماره تلفن که با آن آی‌دی تلگرام ساخته‌اید، می‌توانید ۵ کانال (public) عمومی، و ده‌ها کانال (private) خصوصی بسازید و آن‌ها را مدیریت کنید.

 اگر به هر دلیل، آی‌دی یا اکانت خود را از تلگرام پاک، یا اصطلاحا دیلیت اکانت کنید، مدیریت تمام کانال‌هایتان را از دست خواهید داد. کانال از تلگرام حذف نمی‌شود، ولی دیگر شما به آن‌ها دسترسی ندارید و نمی‌توانید آن‌را مدیریت، و در آن مطلب منتشر کرده یا مطلبی را از آن پاک کنید. حتی اگر با همین شماره تلفن دوباره تلگرام بسازید، بازهم از مدیریت کانال‌های قبلی خبری نیست.

 برای این‌که همیشه به کانال یا کانال‌‌های تلگرامی خود دسترسی داشته باشید، نباید اکانت خود را پاک یا (Delete Account) کنید. اما اگر زمانی مجبور به حذف تلگرام خود شدید، ولی خواستید باز هم به کانالتان دسترسی داشته باشید، لازم است که کانال شما یک یا چند ادمین دیگر هم داشته باشد، که اگر اکانت شما از دست رفت، ادمین دیگر کنترل کانال را داشته باشد.

 اگر  نیاز به کانال‌های عمومی بیشتری دارید، باید از یک اکانت خود موقتا خارج شوید، (دقت بفرمایید تاکید می‌کنم: خارج شوید، نه این‌که اکانت خود را پاک کنید.) و با یک شماره دیگر یک اکانت دیگر بسازید. حالا تلگرام به شما اجازه می‌دهد برای شماره و آی‌دی جدید هم چند کانال عمومی بسازید. البته این مورد بیشتر مورد نیاز آن‌هایی است که آی‌دی‌های خاص را برای فروش ثبت می‌کنند، والا مدیریت یک کانال هم کار آسانی نیست.

کاریزما و کلام را در تلگرام دنبال کنید:        🆔 https://t.me/moslehiAli

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۴۸
علی مصلحی

آب بنوشیم

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۰۲ ب.ظ

اول بگویم وقتی می‌گویم‌ آب، لطفا چایی خودش را قاطی نکند که اگر روزی ۲۰ فنجان چایی بنوشیم، به اندازه ۲ لیوان هم تاثیرات مثبت آب را ندارد. پس نخست تا می‌توانید از نوشیدن تعداد فنجان‌های چایی کاسته، و به نوشیدن لیوان‌های آب بیافزاییم.

آب باعث شفافیت، شادابی و طراوات پوست می‌شود. و پوست آدم‌هایی که به اندازه کافی آب می‌نوشند، همواره نرم است و کم‌تر دچار خشکی و خارش و التهابات پوستی می‌شود.

آب از طریق مکانیزم رقیق‌کردن خون، به کاهش ناراحتی و استرس و عوارض ناملایمات عصبی در بدن کمک قابل‌توجهی می‌کند. حتما شنیده‌اید به آدم عصبانی توصیه می‌کنند آب خنک بنوشد.
 
برای آن‌که صدایی لطیف، رسا و شفاف داشته باشیم، باید تارهای صوتی حنجره مرطوب باشد و لازمه مرطوب‌بودن تارهای صوتی حنجره‌ و گلو، نوشیدن دست‌ِکم ۱۰ لیوان آب در شبانه‌روز است. نوشیدن آب هنگام سخن‌رانی، خیلی به جلوگیری از خشکی دهان و تارهای صوتی کمک نمی‌کند، باید همیشه عادت به نوشیدن داشته باشیم.

نوشیدن آب در شبانه‌روز به اندازه کافی، به افزایش ترشح بزاق دهان و در نتیجه کاهش باکتری‌های تولیدکننده بوی بد دهان کمک شایانی می‌کند. یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند به مشکل بوی بد دهان دچار نشویم، نوشیدن بیش از ۱۰ لیوان آب در شبانه‌روز است. ضمنا با کام و زبان نم‌ناک بهتر می‌توان واژه‌ها را ادا کرد و سخن گفت.
 
اگر نوشیدن یک لیوان آب در یک وعده کار سختی است و به آن عادت نکرده‌اید، از نوشیدن قُلپ‌های کوچک آب در بازه‌های زمانی زیاد شروع کنید. در منزل، محل کار، سینما، داخل خودرو یا هرجایی که هستید، همیشه یک بطری آب کنار دست‌ِتان باشد، و هر ربع ساعت یک قُلپ بنوشید و بگذارید تا ربع ساعت دیگر. کم‌کم بدن شما به نوشیدن وعده‌های کم‌تر و میزان بیشتر عادت می‌کند.

نوشیدن آب منافع فراوانی دارد که در حوصله این مختصر نیست. فقط بدانیم که از نوشیدن آب زیاد در شبانه‌روز ضرر نمی‌کنیم. البته افراط در هر کاری زیان‌های خودش را دارد و ضمنا سعی کنیم آب را در دمای معمولی بنوشیم و از نوشیدن آب اصطلاحا تگری، جدا خودداری کنیم که به کبد زیان می‌رساند.

کاریزما و کلام را در تلگرام دنبال کنید                   https://t.me/moslehiAli   


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۰۲
علی مصلحی

معرفی کتاب ۱۶ اصل یادگیری سریع و آسان

يكشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۰۶:۳۴ ب.ظ

کتاب ۱۶ اصل یادگیری سریع و آسان، یک کتاب الکترونیکی است در ۳۱ صفحه که به سادگی و همراه با تصاویر و مثال‌های ملموس، برخی از روش‌های بهینه و کاربردی، و پیش‌نیاز برای هر یادگیری و آموزش را با زبانی ساده و روان آموزش می‌دهد.

نویسنده در این کتاب برخی از اصول نوین آموزشی را از متون خارجی ترجمه و با تلفیق این اصول با تجربه‌های شخصی خود، آن‌ها را در فرمی بومی و ملموس به مخاطب خود ارائه کرده‌است.

 در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: با خواندن و عمل‌کردن به این کتاب، با یک تیر دو نشان را خواهیم زد. اول یک‌سری توانایی‌ها و مهارت‌های لازم را کسب خواهیم کرد و دوم این‌که با کسب توانایی و مهارت، اعتماد‌به‌تفس خود را افزایش خواهیم داد و می‌توانیم فرصت‌‌های بهتری را جذب کنیم.

 ۱۶ اصل یادگیری سریع و آسان را می‌توانید از سایت محمود کریم‌زاده، نویسنده کتاب دانلود و دریافت نمایید. برای این‌کار، پس از ورود به صفحه نخست سایت ایمیل خود را در کادر مخصوص وارد نمایید، بلافاصله لینک دانلود به ایمیل شما فرستاده می‌شود.

کاریزما و کلام را در تلگرام دنبال کنید:  https://t.me/moslehiAli

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۳۴
علی مصلحی

تلگرام‌نویسی

شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۳۴ ب.ظ

تلگرام یک میکروبلاگ است که می‌توان بیش‌تر از #توییتر در آن نوشت، اما محیط آن با محیط رسمی #وبلاگ و سایت فرق می‌کند. مخاطبین #تلگرام می‌خواهند با یک کلیک و در نهایت ۲ تا ۳ دقیقه، کل مطب را بخوانند. بنابراین باید مطالب یک پست را نهایتا در ۳ یا ۴ پاراگراف و اصطلاحا فست‌فودی نوشت تا درخور حوصله مخاطب باشد.

البته اگر تولید محتوای جذاب و مخاطبین حرفه‌ای دارید، داستان کاملا فرق می‌کند.

در تلگرام  مطالب را به جای لینک با #هشتگ به شکل زنجیره‌ای به‌هم وصل می‌کنند. هشتگ نقش لینک در وبلاگ را دارد و وقتی روی یک هشتگ تقه‌ می‌زنیم، کل مطالبی که با این پیوند به هم زنجیز شده‌اند، در مطالب یک کانال یا گروه در یک دسته‌بندی قابل دسترسی هستند.

در تلگرام  نمادهای گرافیکی، آدمک و استیکر در رنگ‌، نمونه و حالت‌های مختلف وجود دارد و لابه‌لای مطالب باید از آن‌ها حتما استفاده کرد. و باید دقت هم داشت که از این نمادها که طیف وسیعی از معانی را پوشش می‌دهند، به‌جا استفاده کرد، و مثلا در یک نوشته محزون به جای 😞 از 😂 استفاده نکرد.




✅https://t.me/moslehiAli                                 کاریزما و کلام را در تلگرام دنبال کنید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۳۴
علی مصلحی

خیال‌بافی

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۲۱ ق.ظ

چوپانی هر روز مزد چوپانی خود را از صاحب گله، ظرفی روغن می‌گرفت و روغن‌ها را در کوزه‌ای که بالای سرش آویزان کرده‌بود، می‌ریخت.
 شبی غرق در خیالات خود تصور کرد که کوزه از روغن پر شده و او می‌برد بازار و می‌فروشد، و با پول آن برای خودش گوسفند می‌خرد، گوسفندهایش زادوولد می‌کنند و گلّه می‌شوند و او روغن گوسفند‌هایش را می‌فروشد و آقای خودش می‌شود. بعد زن می‌گیرد و بچه‌دار می‌شود و اگر بچه‌اش شیطنت کرد، با همین چویدست ادبش می‌کند و درد حالی که در خیال خود مشغول ادب‌کردن بچه‌ شیطانش بود، چوبدست را بلند کرد و چوبدست ناغافل خورد به کوزه روغن آویزان بر سقف و همه روغن بر سر و روی و لباس چوپان نگون‌بخت ریخت و همه نتایج و مزد چندماه کارش از بین رفت.
این داستان که به زبان ساده مرز بین خیال‌بافی منفی و رویای مثبت را نشان می‌دهد و زیان‌های خیال‌بافی را با زبان داستان روایت می‌کند را «المنفلوطی» ادیب مصری به شکل بالا نقل می‌کند. اما در «کلیله‌و‌دمنه» هم با همین مضمون اما به شکل دیگری آمده‌است که بازرگانی که کارش تجارت روغن بود هر روز به درویش همسایه‌اش یک ظرف روغن می‌داد و درویش با روغن‌‌های جمع شده چنین خیال‌بافی کرد.
می‌توان رویای مثبت برای موفقیت داشت و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی و تلاش کرد و موفق هم شد.
 در نقطه مقابل آن خیال‌بافی، می‌تواند دام و تله‌ای پیش روی انسان باشد که همین داشته‌های موقت امروز را هم از آدم بگیرد.
موفقیت علاوه بر ذهن مثبت؛ نقشه راه و برنامه دقیق و تلاش درست هم می‌خواهد.




https://t.me/moslehiAli

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۰۴:۲۱
علی مصلحی

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۱۱ ق.ظ
چوپانی که خانمش در اثر تصادف با خودرویی در بیمارستان بستری بود& برای دریافت دیه همسرش به دادگاه مراجعه کرد؛

قاضی بر اساس بیمه نامه و قانون، دیه خانم رو نصف دیه مرد حساب کرد.

چوپان رو به قاضی کرده و گفت: چرا بیمارستان هزینه درمان خانمم رو نصف هزینه یک مرد حساب نکرد ؟!

کاش چوپان قاضی می‌شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مرداد ۹۶ ، ۰۴:۱۱
علی مصلحی