وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

وقتی اخلاق در رسانه موضوعیت ندارد

جمعه, ۴ شهریور ۱۳۹۰، ۰۳:۱۰ ق.ظ

 «محرمانه‌آنلاین» دیروز قبل از آن‌که مصاحبه جعلی خبرگزاری «فارس» با «انصاریان تهرانی» منتشر شود، شمشیر را بر علیه این واعظ برجسته پایتخت، از رو بست و در یادداشتی اعتراضی، حاوی بی‌احترامی، تلویحا وی را به نادیده‌گرفتن حضور و نقش آقای «خامنه‌ای» در هدایت انقلاب و نظام متهم، و سخنان صادقانه و دل‌سوزانه این روحانی بلندپایه حوزوی را بی‌اساس خواند.

این یادداشت که عمدا با ادبیات تحقیرآمیز تنظیم شده‌بود، در تمام نوشته، این استاد باسابقه و برجسته حوزه را بدون ذکر لقب حوزوی و تنها با عنوان «شیخ‌» مورد خطاب قرار‌می‌داد.
ناگفته پیداست که مخاطب قراردادن یک روحانی کهن‌سال و صاحب کرسی استادی در حوزه علمیه، بدون لقب حوزوی و تنها با عبارت «شیخ» تداعی‌کننده بی‌حرمتی است و این نوع ادبیات عمدا در دستور کار نویسنده یادداشت قرارگرفته بود.

اما از آن‌جا که گرداننده‌گان این رسانه و رسانه‌های مشابه، ارزشی برای اخلاق از یک‌طرف، و شعور و احترام و ارزشی برای مخاطبین اندک و سرگردان خود قائل نیستند، لذا با اندک اتفاق و وزشی بلافاصله در‌‌ همان مسیر جدید تغییر جهت داده و رنگ عوض می‌کنند.

 «محرمانه‌انلاین» کم‌تر از یک روز پس از انتشار یادداشت یادشده، و پس از اطلاع از مفاد مصاحبه جعلی خبرگزاری «فارس» با این روحانی بلندپایه حوزه که تامین‌کننده علایق سیاسی این رسانه بود، بلافاصله یادداشت دیگری را مبتنی بر اطلاعات جعلی‌‌ همان مصاحبه تنظیم و منتشر نمود.
 اما ادبیات این یادداشت صدوهشتاد درجه با ادبیات یادداشت پیشین متفاوت شده و این‌بار «انصاریان‌ تهرانی» با عناوین محترمانه و القاب مودبانه مخصوص رجل حوزوی، اگرچه با چند درجه تخفیف، مورد اشاره قرار گرفت. البته نوک تیز حملات متوجه رسانه‌ای شد که جریان مراسم و سخن‌رانی واعظ شب قدر را صادقانه و بدون جعل و تحریف گزارش نموده بود اما به‌زعم این رسانه و خبرگزاری جاعل مصاحبه، «تحریف‌کننده» بیانات حجة‌الاسلام بود.

 اما طولی نکشید که بیانیه سایت «انصاریان تهرانی» رسما کذب و جعلی‌بودن اصل مصاحبه و خبر خبرگزاری «فارس» را اعلام کرد.
حالا باید متظر ماند و دید رسانه‌ی از هول حیلم در دیگ‌افتاده «محرمانه‌آنلاین» چگونه از دیگ جعلیات خود و رسانه مادر «فارس‌نیوز» خارج شده و درباره  این چرخش مواضع و تغییر رفتار، چه توضیحی برای مخاطب درمانده و سرگردان خود خواهد داشت.

مرتبط:
دروغ‌پراکنی در مورد شیخ شجاع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی