وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

سلاخی اخلاق به پای منافع حقیر سیاسی

جمعه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۱۰ ق.ظ

وب‌سایت به اصطلاح خبری «ایران‌خبر» که در تبلیغات خود را «آژانس ایران خبر» می‌نامد، بیش و پیش از آن‌که یک آژانس یا بنگاه خبری باشد، یک بنگاه دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی است و در این راه به آسانی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اصول اخلاق را به پای اهداف سیاسی خود قربانی می‌کند.

به‌طور قطع می‌توان گفت؛ از مجموع اخبار منتشره توسط این سایت؛ صحت، دقت و مستندبودن خبر، سهم بسیار ناچیزی را به‌خود اختصاص می‌دهد.
 البته این سهم ناچیز هم با غرض‌ آلوده‌نمودن اخبار صادق به اخبار دروغ و شایعات، به‌طوری که تمیز درست و غلط از هم کمی دشوار باشد و اندک مخاطب سرگردان خود را گم‌راه و سرگردان‌تر نماید، در دستور کار این وب‌سایت قرار گرفته‌است. در واقع عمدا آب برای صید ماهی مقصود گل‌آلود می‌شود.

در چنین فضای آلوده‌ای سایت فوق‌الذکر، چند روز پیش در خبری کذب و مجعول ادعا نمود که: «"عبدالله رمضان‌زاده" سخن‌گوی دولت اصلاحات مشاعرش را از دست داده.»
این وب‌سایت در یک گستاخی آشکار، رفتار زننده و زشتی را برای تشریح خبر خود از قول «هم‌شهریانی که رمضان‌زاده را می‌شناسند» به این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت داده و نوشته است: «هم‌شهریانی که رمضان‌زاده را می‌شناسند، می‌گویند، او به طور کامل مشاعرش را از دست داده‌است به‌طوری که اهل خانه مجبور هستند که او را در اتاق حبس نمایند چرا که در غیر این‌صورت دست به اعمال ناشایستی مانند .... می‌زند!»

این در حالی است که دکتر «عبدالله رمضان‌زاده» به هم‌راه ۶ نفر دیگر از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب، که پس انتشار فایل صوتی سخن‌رانی سردار مشفق - یکی از فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه- برعلیه وی اعلام جرم نموده بودند، (+) دست‌ِکم از ۶ ماه پیش تا کنون در زندان به‌سر می‌برد و به غیر از چند مورد مرخصی کوتاه تا کنون در منزل نبوده است.

متاسفانه طی چند سال اخیر به‌ویژه پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد ۸۸ مجموعه حاکمیت با اقدامات مشابه به این رفتار دامن‌زده و فضای روانی لازم برای این‌گونه تحرکات کور را مساعد نموده است.
این نوشته در امروزنیوز اینجا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی