وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

زرشک

دوشنبه, ۲ آذر ۱۳۸۸، ۰۴:۵۶ ق.ظ

اولی: آقا شما در جنگ (یعنی همون دفاع مقدس) چه‌کاره بودید؟
دومی: آقا ما «زرشک» پاک می‌کردیم.
اولی: پس عضو واحد آشپزخانه بودید؟
دومی: نه آقا، ایرانی‌ها تابلو زده بودند روش نوشته بودند «راه قدس از کربلا می‌گذرد» عراقی‌ها می‌اومدن زیرش می‌نوشتن «زرشک» ما وظیفمون بود این «زرشک» را پاک کنیم. به این دلیل می‌گم «زرشک» پاک می‌کردیم.

آقای دکتر «محمدجواد اردشیر لاریجانی» دی‌شب آمده بود صدا و سیمای آقای «ضرغامی» با کوله‌باری از دانش دیپلماتیک و تجربه‌های سیاسی و حقوقی ... الخ.
واقعا خاک بر سر نظامی که خیلی دیر این اخوان خمسه را کشف کرد. باور کنید چه ضرر و زیان‌ها که از ناحیه دیریابی این اخوان محترم نصیب نظام نشد! بازهم رحمت به روح مرحوم دکتر «علی کردان» که سال‌ها پیش دست‌ِکم از این مجموعه آقای دکتر «علی لاریجانی» را زود‌تر از دیگران کشف و درک کرد و باور کنید که چه استفاده‌ها که از این کشف نصیبش نشد.

دست برقضا شب دوشین آقا «مرتضی‌خان حیدری» که برای پی‌گیری ثبت‌نام تحصیلی‌اش چند مدتی در یک کشور دور بسر می‌برد هم آمده بود البته با یک تفاوت فاحش با همیشه‌اش. و آن این‌که این‌بار برخلاف همیشه از شادابی همیشگی و خنده‌های جذاب در چهره او خبری نبود و در تمام طول برنامه با چهره‌گرفته و ناراحت، اما همچنان چالاک و مسلط بر ادبیات مخصوص گفت‌وگو و چالش، بحث را با میهمان فاضل برنامه پیش می‌برد.

القصه، آقای دکتر که در مورد مذاکرات «وین» و «ژنو» و حقوق و وظایف «ایران» درموضوع «انرژی هسته‌ای» سخن می‌گفت، بار‌ها و بار‌ها مواضع اخیر دولت و بسته پیشنهادی دولت برکشیده شورای نگهبان را مورد ستایش قرار داد و همچون ریس دولت از موضع قدرت دولت‌مردان آمریکایی و سران غرب را مخاطب قرار داد و گفـت: «ما کشوری با نفوذ و قدرت‌مند در منطقه هستیم که با وجود توان‌مندی، دنبال سیطره نیستیم. ما بزرگ‌ترین دموکراسی منطقه هستیم و انجام هیچ‌گونه ترتیب امنیتی در منطقه بدون در نظر گرفتن جمهوری اسلامی ایران میسر نیست.»
وی اضافه کرد: «آثار این موفقیت فرا‌تر از کشور ماست زیرا ایران توانست جلوی بسته‌شدن در دسترسی به انرژی هسته‌ای و ایجاد منوپولی هسته‌ای توسط غربی‌ها را بگیرد و بقیه کشورهای خواهان این انرژی هم بتوانند از آن برخوردار شوند.»
 آقای «لاریجانی» اعلام کرد که مذاکرات اخیر؛ نیازمند فضای اعتماد است و ما نمی‌توانیم به غرب اعتماد کنیم.
 وی برای بیان دلایل بی‌اعتمادی خود به غرب فرمود: ما برای اثبات بی‌اعتمادی خود برعلیه غرب بسیار ادله داریم اما آن‌ها بر علیه ما فقط اتهام دارند. به عنوان مثال وی از بحث «یورودیف» فرانسه و عمل‌نکردن فرانسه بر اساس قرارداد مزبور و صحبت بر سر سیاست‌های ایران براساس سیاست چماق و هویج یاد کرد و گفت آن‌ها همیشه از اصطلاحات «چاله میدانی» استفاده می‌کنند.

رئیس مرکز تحقیقات فیزیک نظری اظهارات البرادعی مبنی بر اینکه توپ الان در زمین ایران است را رد کرد و با اشاره به تلاش وی برای کسب شغل جدیدش گفت: البرادعی هم دارد نان خود را می‌پزد.

دبیر ستاد «حقوق بشر قوه قضاییه» درباره طرح مساله نقض حقوق بشر در ایران در «سازمان ملل متحد» تصریح کرد: آن‌ها دیدند از طریق «شورای حقوق بشر» نمی‌توانند ایران را تحت فشار قرار دهند، آن را بردند به «مجمع عمومی سازمان ملل» و این خط مفتضح را باز کردند که بخشی از آن‌ها مربوط به مخالفت با قوانین خود اسلام است.
 معاون اسبق وزارت خارجه در خصوص مذاکرات هسته‌ای ژنو و وین اظهار داشت: غربی‌ها در گذشته می‌گفتند که تا تعلیق نکنید مذاکره نمی‌کنیم اما آن‌ها در ژنو بدون پیش‌شرط وارد گفت‌و‌گو شدند. دستور کار مذاکره را هم ایران با بسته پیشنهادی خود تعیین کرد که این بسته محدود به فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نبود و این‌ها همه نشانه پیروزی ما در تثبیت حقوق ملت ایران بود.

صد البته که باید به سبک ستون «گفت و شنود کیهان» هم به حضرت ایشان و هم به ریس دولت نهم عرض کرد: زرشک


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی