وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

روسپی‌گری سیاسی

چهارشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۶:۴۳ ق.ظ

پس از نزدیک به چهار سال رجزخوانی و ماجراجویی هسته‌ای توسط آقای «احمدی‌نژاد» و حمایت‌های نابخردانه مجموعه نظام و از جمله نمایندگان خائن مجلس و رهبری نظام از این رفتارها، که تصویب چهار قطعنامه بر علیه ایران و تحریم‌های جهانی و انزوای شدید بین‌المللی را به‌همرا داشت، بالاخره دولت «مدیریت جهانی» از رجزخوانی خسته‌شده و اعلام کرد که حسب دستور غرب و شرق و برزیل و ترکیه و همه‌جای دنیا حاضر است از مواضع سوپر انقلابی خود کوتاه آمده و در مقابل «دادن مروارید غلطان، آبنبات دریافت» نماید.

تردیدی وجود ندارد که این عقب‌نشینی و چرخش در مواضع صریح حکایت از فلج‌شدن اقتصاد ایران ناشی از وضع تحریم‌های جهانی می‌باشد و اگرچه دستگاه دیپلماسی و شاخه رسانه‌ای و تبلیغاتی آن بیشترین تلاش خود را طی ۵ سال گذشته به کار گرفت تا نشان دهد، تحریم‌ها کم‌ترین تاثیری بر اراده ملت ایران(بخوانید دولت ایران) نداشته، اما بالاخره گذاشت و همان دستگاه تبلیغی با بی‌شرمی کامل آن‌را به پای موفقیت دولت ایران نوشت.

در توافق‌نامه اخیر هسته‌ای تهران، چندین کشور نقش اصلی و محوری را بر عهده داشتند و از آن جمله کشور ترکیه. همان کشوری که مردادماه سال گذشته محافل رسمی‌اش خبر ترانزیت ۱۸/۵ میلیارد دلار طلا و پول از کشور ایران توسط سرمایه‌داری به نام «اسماعیل صفاریان‌نسب» به آن کشور را رسما اعلام و تایید نمودند و حتی نخست‌وزیر آن کشور در یک مراسم رسمی خدا را به خاطر رسیدن این هدیه شکرگذاری نموده بود.

 در همین احوال البته عالی‌ترین مقامات رسمی ایران خروج این پول و طلا را به ترکیه تکذیب یا در مورد حجم آن ابراز تردید می‌نمودند و تکذیب و تردیدها هنوز هم به قوت خود باقی است.

آقای «اردوغان» علیرغم نزدیکی بسیار زیاد ظاهری با آقای «احمدی‌نژاد» و استراتژی هسته‌ای او، از چند روز قبل از بر‌گزاری نشست، رسما اعلام کرد که در نشست حاضر نخواهد نشد چون ایران حاضر به همکاری نیست و در واقع حضور خود را مشروط نموده و تلویحا تهدید به عدم حضور نموده بود.
 اما پس از انتشار این اخبار ایشان برای اخذ «در غلطان» تشریف‌فرما شدند.
از این پس شاهد سردشدن روابط آقای «اردوغان» و آقای «احمدی‌نژاد» خواهید بود.

آقای «عطاءالله مهاجرانی»در یک اقدام شتاب‌زده و به‌قصد جانماندن از کاروان تقسیم غنایم این فتح بزرگ!!! مقاله ای با عنوان «معاهده‌ای بهنگام» در سایت «جرس» نوشته و در یک روسپی‌گری مضحک سیاسی هم‌صدا با «حسین شریعتمداری» در «کیهان» به استقبال جشن این پیروزی ملی رفته است و دردآور آن‌که در یک نعل وارونه‌زدن، اقدام زشت خود را، هم‌راه و هم‌رای بزرگانی چون «عزت‌الله سحابی» دانسته و نوشته است:«پیمان ایران، ترکیه، برزیل گامی است که حکومت ایران به سوی منافع ملی و پرهیز از ماجراجویی برداشته است. همین گام را بایست تایید و تحسین کرد. چنان که برخی از چهره‌های شاخص سیاسی، از جمله مهندس عزت‌الله سحابی که نگاه و تفسیرش از وقایع امروز ایران بسیار دقیق و هوش‌مندانه است، از پیمان مزبور حمایت کرده‌اند.»

جهت اطلاع ایشان عرض می‌کنیم که بیانیه جمعی از «فعالین ملی و مذهبی» که قسمتی از آن مورد استناد نام‌برده قرار گرفته، روز یک‌شنبه یعنی یک‌روز زودتر از نشست تهران و اخذ تصمیمات و صدور بیانیه پایانی آن صادر شده و ظاهرا و حتما روح تنظیم‌کنندگان بیانیه از تصمیمات نشست تهران هم بی‌خبر بوده‌است.

از طرفی سه تن از امضاکنندگان بیانیه آقایان «عزت‌الله سحابی» «احمد صدر حاج سیدجوادی» و «ابراهیم یزدی» همان‌ها هستند که در پی سکوت کامل و هماهنگ مجموعه محافل و مقامات رسمی در واکنش به خبر خروج ۱۸/۵ میلیارد سرمایه ایران، با ارسال نامه‌ای به «رجب طیب اردوغان» اعلام نمودند که: «چنین حجم عظیمی از طلا و دلار نقد، بی‌تردید نمی‌تواند به بخش خصوصی و اشخاص حقیقی تعلق داشته باشد و علی‌القاعده باید به بانک مرکزی ایران و خزانه دولت ایران تعلق داشته باشد که برای مقاصد...[نقطه چین در متن اصلی است] و به‌طور غیرقانونی از ایران خارج شده است».
امضاکنندگان نامه سپس از نخست‌وزیر ترکیه خواسته بودند که این "سرمایه ملی ایرانیان به خزانه دولت ایران مسترد گردد.

ضمن این‌که آقای «عزت‌الله سحابی» در مصاحبه خود با سایت جرس به تاریخ بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه جاری صراحتا از«لزوم برکناری آقای احمدی‌نژاد برای حفظ ایران و جمهوری اسلامی» سخن گفته بود.

هم‌چنین در تاریخ بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه جاری نیز آقای «احمد صدر حاج سیدجوادی» در مصاحبه با همان سایت، ضمن انتقاد شدید از دیپلماسی دولتین نهم و دهم فرموده بود: «حاکمیت حاضر است به قیمت مصالحه با بیگانگان در مقابل جنبش داخلی بایستد.»

با چنین احوالی چگونه ممکن است بیانیه تحلیلی و تشویقی بزرگ‌واران فوق به مسولین برای اتخاذ سیاست‌هایی با هزینه کم‌تر به منزله بیانیه تایید اقدامات و تشویق آن دولت تلقی شود و آن‌هم با دخل و حذف و تفسیربه‌مطلوب نمودن؟

ناگفته نماند که راقم این ستور با توجه به تجربه آشفتگی‌های مکرر در سیاست‌های دیپلماتیک آقای «احمدی‌نژاد» و رفتارهای خلاف قانون و قاعده و عرف بین‌المللی و بی‌احترامی به تمام توافقات حاصل‌شده قبلی، مطمئن است که در آینده‌ای نزدیک شاهد بسیج جهانی بر علیه کشور ایران برای تخطی از موارد موافقت نشست تهران و یک ماجراجویی جدیدخواهیم بود و باز چون همیشه پرداخت هزینه این به‌اصطلاح توافق و ماجراجویی بعدی آن برعهده ملت مظلوم ایران خواهد. و الا چه دلیل دارد آدم عاقل با تفاهم و توافق و ... مخالف باشد؟
مطالب مرتبط:
بیانیه تهران عقب نشینی آشکار
بیانیه نشست تهران را قبول نداریم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی