وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

جرس ــ سارا زرتشت: علی مصلحی، برای من یکی از نمادهای جنبش سبز است. اگر روزی قرار باشد از من بخواهند سه نفر از روزنامه‌نگاران و وبلاگ‌نویسانی را نام ببرم که نوشته‌ها و منش و رفتارش من را به یاد جنبش سبز خواهد انداخت، حتماً علی مصلحی یکی از آن‌ها خواهد بود.

برای من که همه چیز را از "نوع دیگر" با جنبش سبز آغازکردم و بغض‌هایم همراه با این جنبش ترکید، خیلی از چهره‌های سیاسی و مطبوعاتی و روشنفکری، نماد جنبش سبز نیستند! نه این‌که سبز نباشند، اما آن‌ها را پیش از جنبش و به غیر از جنبش سبز هم می‌شناختم و می‌بینم و گاهی می‌خوانم.

هر کس در انتخابم تردید دارد، نوشته‌های علی مصلحی را از آغاز جنبش تا به اکنون مرور کند. بعید است اندک تغییری در مواضع او مشاهده کند. علی، آخرین نوشته‌هایش را چنان می‌نوشت که گویی روزهای آغاز جنبش سبز است و هنوز هم صدا و سیما بیانیه‌های میرحسین را منتشر می‌کند و آقای خامنه‌ای میرحسین را نخست‌وزیر خودش می‌خواند ...

در این دو سه روز که او را گرفته‌اند، با خودم فکر می‌کنم که اگر همه‌ی ما مانند علی، بر خواسته‌ها و شعار آغازین جنبش ثابت‌قدم بودیم و ... و در مقام دفاع از آزادی بیان اصول‌گرا وعمل‌گرا بودیم، احتمالاً جنبش راه دیگری را رفته‌بود وضعیت همه‌ی ما غیر از این بود.

علی مصلحی را - همچنان که میرحسین را – من با جنبش سبز خواندم و همراه با جنبش سبز شناختم. یک‌بار که یکی از دوستانم، از ترس نوشتن را فروگذاشت و دیگر ننوشت برایش از علی گفتم. برایش مثال زدم که این وبلاگ‌نویس شهرستانی معتدل، چگونه بی‌آنکه اندکی پا را از قانون فراتر بگذارد، هم‌واره همراه همگان با جنبش پیش‌آمده و لحظه‌ای هراس به خود راه نداده است.

امیدوارم بازجویش نیز به او اعتماد کند و بداند علی چیزی برای پنهان‌کردن ندارد که اگر داشت وقتی شنید از او اسم برده‌اند و امکان احضار و دستگیری وجود دارد، لابد فرار را بر قرار ترجیح می‌داد و مثل خیلی‌های دیگر آواره‌گی پیشه می‌کرد.
 آقای بازجو، مطمئن باشد، این "جوان سپیدموی کاشانی" به اندازه کافی شجاع هم هست که حقیقت را بگوید که اگر چنین نبود، لابد در این آشفته‌بازار اینترنت راه دیگری را بر می‌گرفت ... اصولاً آدمی که در این شرایط سخت امنیتی، در یک شهرستان، با اسم و رسم خودش سایت می‌زند و وبلاگ می‌نویسد و نقد می‌کند، چه جای بازجویی دارد؟

امیدوارم هرچه زودتر بازجوها هم نوشته‌های علی را بخوانند و متوجه خیرخواهی او شوند  و بابت اعتدال و مشی اصول‌گرایش از او نیز قدردانی کنند و بدانند با دستگیری مصلحی‌ها، فقط راه بر مصلحت خودشان می‌بندند ....
 ٰتاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۱, ساعت  ۱۰:۵۹بعد از ظهر
منتشرشده در جرس این‌جا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۴/۱۷
علی مصلحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی