وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۰ ثبت شده است

«حاج منصور ارضی» آدم بی‌ادبی است. این نه مربوط به حالا است که میدان‌دار مبارزه با «جریان انحرافی» شده، نه مربوط به ده دوازده سال پیش، که وظیفه داشت در مقابل شبیخون فرهنگی «خاتمی» و اصلاح‌طلبان یک‌تنه بایستد و از انقلاب و نظام و رهبری و در سایه آن‌ها، اسلام دفاع کند.
مربوط به دوره سازندگی و مبارزه با ثروت‌های بادآورده هم نیست. از دوران کودکی از این ارث محروم بوده‌است.
معصوم فرموده است: «هیچ میراثی بهتر از ادب نیست.»

«منصور ارضی» متولی امام‌زاده نیست. یعنی به‌دلیل همان محرومیت، لیاقت این تولیت را ندارد، اما در آشفته‌بازاری که هیچ‌کس در جای‌گاه خود نیست «منصور ارضی» هم متولی امام‌زاده شده‌است. بعضی که به‌اشتباه یا با استفاده از رانت، به‌رغم لیاقت مخصوص، در جای‌گاهی قرار می‌گیرند، تلاش می‌کنند رل لیاقت بازی‌کنند یا ادای شایستگی درآورند، تا جای‌گاه را از دست ندهند. اما «منصور ارضی» هیچ‌گاه تلاش نداشته، نمایش ادب و نزاکت هم داشته باشد تا حرمت نمایشی امام‌زاده را حفظ کند.
هر موقع اراده نموده، حریم حرم را به بی‌ادبی و بی‌حرمتی آلوده و حرمت‌شکنی نموده‌است.

رفتار شب نوزدهم ماه مبارک رمضان این مداح اقتدار که به اشتباه مداح اهلبیت لقب گرفته، چنان گستاخانه بوده‌است که دوستان گرمابه و گلستان او هم خبر این حرمت‌شکنی را با احتیاط نقل و تعریف می‌نمایند و ناگفته پیداست که در این نقل خبر از احترام سابق خبری نباشد. در اکثر منابع خبری دوستان دیروز از عبارت محترمانه و حاکی از ارادت «حاج منصور» خبری نیست و خبر این بی‌حرمتی با عبارت‌های «ارضی» (+) (+) یا «منصور‌ ارضی» (+) که نه‌تنها بار ارادتی ندارد، بلکه تلویحا تحقیر را هم با خود دارد تنظیم و منتشر شده‌است.

 اما در شرایطی که آش آن‌قدر شورشده که علاوه بر فهمیدن خان، صدای آش‌پز هم در‌آمده، تیتر خبر این حادثه در وب‌سایت غیر رسمی اما معتبر منتسب به پسر «هاشمی رفسنجانی» و خوشحالی نهفته در تنظیم خبر آن‌ها جالب‌توجه بود.

«آینده نیوز» به‌تنهایی در این شرایط، فرصت را مناسب دید تا در میان دعوا نرخ خود را تعیین کند و در شرایطی که همه تلاش می‌کردند تا به‌نوعی از رفتار مداح اهلبیت، در شب قدر تبری بجویند، با انتخاب جهت‌دار تیتر «گزک حاج منصور به دست جریان انحرافی: هر کس این یهودی را بکشد، خودم پولش را می‌دهم»، ضمن حفظ احترام «حاج منصور» و تحقیر «جریان انحرافی» تلاش کرد تا از این نمد کلاهی نصیب خود نماید.

تردیدی نیست که بی‌احترامی نزدیکان دیروز «منصور ارضی» کار درستی نیست. اما رعایت ادب دشمن دیروز و دوست امروز نیز نمی‌تواند دلایل موجه انسانی و اخلاقی داشته باشد. هم‌چنان‌که تعاریف مخصوص دوستان ناصادق دیروز، به دشمنی امروز کشیده شده‌است، عدم صداقت موجود در تعریف نزدیکان آقای «هاشمی» در سایت «آینده نیوز» از «حاج منصور» و حمله به «جریان انحرافی» نیز به‌زودی خزان خود را نشان خواهد داد.
بعضی‌ها واقعا در عالم هپروت سیر می کنند.
این نوشته در خودنویس این‌جا

مرتبط:
گاف فرهنگی آینده نیوز
آینده نیوز و نقض حریم خصوصی شهروندان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۰ ، ۰۲:۳۸
علی مصلحی

گاف فرهنگی آینده نیوز

يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۵۹ ق.ظ

«آینده نیوز» در مطلبی، اقدام به معرفی کتاب «بهاییان» نوشته «محمدباقر نجفی»، و اعلام آدرس لینک دانلود آن نمود. این مطلب لحظاتی بعد از خروجی سایت حذف شد، اما بلافاصله روی شبکه‌های اجتماعی و از جمله بالا‌ترین به اشتراک گذاشته شده‌بود.
ناگفته پیداست که حذف آن از این شبکه‌ها خوش‌بختانه کار مدیر «آینده نیوز» نیست و کاربران به آسانی می‌توانند به اطلاعات لینک مربوطه دسترسی داشته باشند.

درباره حذف کامل گزارش، خبر یا مطلب اشتباه، از خروجی یک رسانه و اشکال اساسی که به آن وارد است، و این‌که رسانه‌ها باید به‌جای حذف اشتباه خود، سعی کنند در مطلبی دیگر اشتباه خود را توضیح و از مخاطبین عذرخواهی کنند، (+) به شرط توفیق خواهم نوشت. اما درباره این اشتباه توامان «آینده» خدمت شما عرض کنم که آقای «محمدباقر نجفی» از ارادت‌مندان به «شیخ‌محمود حلبی» ریس انجمن منحله «حجتیه» است و در مقدمه کتاب اشاره‌شده هم به ایشان ادای احترام شده است.

و باز هم ناگفته پیداست که در چنین حاکمیتی حساب آنان‌که از این انجمن کتاب و نویسنده معرفی نمایند و آدرس لینک دانلود بدهند، با کرام‌الکاتبین است. ضمن آن‌که «آینده نیوز» اکنون در لشکر مبارزه با جریان موسوم به «جریان‌ انحرافی» پیش‌قراول است و نباید دست به اقدام خامی بزند که خدای‌ناکرده شائبه حمایت از جریان موصوف را داشته باشد.

از نظر بنده البته ایرادات اساسی به مرحوم «حلبی» وارد است. اما جنس ایرادهای بنده با جنس ایرادهای مجموعه حاکمیت طی سی سال گذشته و نگرانی‌های دکتر «مهدی‌ خزعلی» و «عبدالله‌ شهبازی» طی سال‌های اخیر و نگرانی منتقدان جدید انجمن «حجتیه» که تلاش می‌کنند با تبلیغات وسیع از جریان «مشایی» و اطرافیان وی به نوعی شبیه‌سازی با آن انجمن و یا ریشه‌یابی در تفکرات1390/5/30 آن‌ها برسند، کاملا متفاوت است.

روشن‌گری:
مطلب حذف شده آینده‌نیوز: شاید به‌ترین کتابی که در باره بهائیت و ریشه‌های آن نوشته‌شده‌است، کتاب بهائیان اثر محمد باقر نجفی است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی آینده، این کتاب پیش از انقلاب توسط انتشارات طهوری منتشر شد. بعد از انقلاب کتاب نایاب گردید، و به‌همین دلیل با اصلاحات مختصری از طرف نویسنده مرحوم آن توسط نشر مشعر چاپ شد. پی‌دی‌اف این کتاب اخیرا روی ۴shared گذاشته شده و لینک‌های آن چنین است: http://www.۴shared.com/document/CgD۶KEhE/-____
http://www.۴shared.com/document/SjwmA۸R۷/-____.html

مرتبط:
آینده نیوز و نقض حریم خصوصی شهروندان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۰ ، ۰۱:۵۹
علی مصلحی

پنج سال بالا‌ترین

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۰، ۰۱:۵۰ ق.ظ

جشن تولد نوزاد که می‌روند، رسم نیست به دماغ گنده و چشم تنگ و باریک و... نوزاد اشاره شود، در عوض می‌گردند حسن و ملاحت دندان‌گیری یافته تا بدان اشاره و از آن تعریف نموده و لبخند رضایتی برای والدین نوزاد به ارمغان آورند.
«بالا‌ترین» نوزاد نیست و البته که نه‌تنها دماغش گنده و چشمش هم تنگ نیست، بلکه بسیار هم خوش‌گل و خوش‌ترکیب و زیباست! بزنم به تخته!

این‌جا البته باید رسم و ادب دیدن نوزاد و جشن تولد رفتن را درباره «بالا‌ترین» به‌جا آورد و به‌جای ذره‌بین به‌دست‌گرفتن و در پی شکار نقاط ضعف و منفی آن بر‌آمدن، باید به نقاط مثبت و زیبایی‌های فراوانش اشاره و مدیریت آن‌را تحسین نمود.

شکی نیست که همه تلاش‌های آدمی برای معرفی محصولی کاملا بی‌نقص و بی‌عیب و صددرصد مثبت، تلاشی ناکام است. اما می‌توان با تلاش زیاد، طراحی دقیق، و نگاه مثبت، به درصد بالایی از نقاط مثبت در مقابل درصد پایینی از نقاط منفی دست یافت. جای‌گاهی که حالا «بالا‌ترین» بدان دست‌یافته و از این بابت باید به «مهدی یحیی‌نژاد» و بالایارهای گرامی و کاربران این شبکه اجتماعی تبریک گفت و در آستانه ششمین سال فعالیت موفق این سایت برایشان خواند: تولد، تولد، تولدت مبارک! مبارک! مبارک! تولدت مبارک!

«بالا‌ترین» خیلی زود، شاید خیلی زود‌تر از آن‌که فکر می‌کرد و فکر می‌کردیم، رشد کرد و بزرگ شد و در کم‌ترین‌ زمان ممکن به این شهرت و جای‌گاه دست‌ یافت.
حالا طراح، مدیر و کاربران و گردانندگان این شبکه اجتماعی مزد زحمات خود را در موفقیت بیش از پیش «بالاترین» مشاهده می‌کنند.

«بالا‌ترین» که طی این چند سال بار‌ها و بار‌ها با سایت‌های خبری و وب‌سایت‌های متعلق به احزاب سیاسی و روزنامه‌های کثیر‌الانتشار داخلی و خارجی اشتباه گرفته شده، و حتی گاهی مورد طعنه و نیش قلم و فحاشی نیز قرار گرفت و نواخته هم شد، یک شبکه اجتماعی مجازی است که محتوای آن توسط کاربران متعدد و متکثر آن تولید می‌شود.
مدیران و طراح یا طراحان آن نقشی در تولید محتوای آن ندارند اما می‌توانند با ابزارهای خاصی گاهی برای بعضی از لینک‌های ارسالی توسط کاربران ایجاد محدودیت نموده و یا مانع از ارسال آن لینک شوند.

همه کاربران «بالا‌ترین» در جریان هستند که هنگام ثبت‌نام در این شبکه اعلام نموده‌اند که مقررات آن را قبول دارند. قبول «مرام‌نامه بالا‌ترین» یکی از شروط اصلی پذیرش عضویت کاربر است. و از جمله شرایط این مرام‌نامه آن‌َست که: در صورتی‌که لینکی شرایط بالا‌ترین را نقض کرد توسط دیگر کاربران گزارش‌شده و «بالا‌ترین» پس از بررسی لینک موردنظر را حذف و در صورت تکرار حساب کاربر خاطی را مسدود می‌نماید.

روزنامه‌نگاران، وبلاگ‌نویسان، طراحان و خلاصه اهالی متعدد و متکثر رسانه‌ایی زیادی هستند که تا پیش از وجود «بالا‌ترین» و پیش از آن‌که لینکی از نوشته‌ یا طرح‌های آن‌ها از روزنامه، وبلاگ یا وب‌سایتی به این شبکه ارسال شده باشد، هم‌دیگر را نمی‌شناختند، اما طی این چند سال این شبکه طیف وسیعی از این نویسندگان را به یک‌دیگر و به جامعه رسانه‌ای کشور معرفی نموده‌است.
در کنار سایر موفقیت‌های این شبکه شاید بتوان گفت این بزرگ‌ترین موفقیت «بالا‌ترین» از نظر بنده که اهل رسانه هستم می‌باشد.
«بالاترین» از امروز سال ششم فعالیت خود را آغاز کرد.

در همین رابطه:
وب‌سایت‌های جدید که می‌خواهند بالاترین باشند
به بهانه پنج‌سالگی رادیو زمانه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مرداد ۹۰ ، ۰۱:۵۰
علی مصلحی

«آینده‌نیوز» و نقض حریم خصوصی شهروندان

جمعه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۳۵ ق.ظ

کسب درآمد حلال و افزایش سرمایه و نحوه خرج‌کردن آن جزء حقوق قانونی هر شخص است و هیچ شخص، مقام، یا رسانه‌ای حق ندارد مانع از کسب درآمد یا افزایش سرمایه شخصی شهروندان شده و یا درباره نحوه هزینه‌نمودن آن، صاحب سرمایه را به هر وسیله‌ای تحت‌فشار قرار دهد.

وب‌سایت «آینده نیوز» که خود را «رسانه مستقل ایرانیان» معرفی می‌نماید، در تاریخ بیستم مردادماه ۹۰ با انتشار یادداشتی تحت عنوان «جابر انصاری‌ها و عسگراولادی‌های مسلمان، از بیل گیتس چه کم دارند؟» به قلم «مهدی‌خرم‌دل» به‌سادگی اصول بنیادی و اساسی احترام به حقوق و آزادی‌های فردی، موضوع اغلب قوانین عمومی و تخصصی از جمله قانون اساسی کشور و اصول حرفه‌ای اخلاق روزنامه‌نگاری را نادیده گرفته، و ضمن نقض بی‌طرفی و عدم قضاوت نسبت به سوژه خبر، آشکارا حریم خصوصی و اسرار شخصی دوتن از شهروندان خوش‌نام کشور را نقض نمود.

اصل ۴۰ قانون اساسی تصریح می‌دارد: «هیچ‌کس نمی‌تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.»
بدون کم‌ترین تردید «حق‌ آزادی‌بیان» به‌هیچ رسانه‌ای اجازه «اضرار به‌غیر یا تجاوز به منافع عمومی» را نمی‌دهد.

همچنین اصل ۶ از اصول بین‌المللی اخلاق حرفه‌ای در روزنامه‌نگاران نیز حفظ حریم و اسرار خصوصی و شؤون انسانی که با قوانین ملی و بین‌المللی مربوط به حفظ حقوق و شهرت افراد، منع افترا، تهمت، توهین و مخدوش کردن شهرت افراد هم‌آهنگ است را، بخشی لاینفک از معیارهای حرفه‌ای روزنامه‌نگاری می‌داند.

این‌که سرمایه‌داری در گوشه دیگری از عالم تمام سرمایه خود را بین فقرا تقسیم نموده و کشور نویسنده یادداشت با تعداد قابل‌توجه فقیران دست به گریبان است، به هیچ عنوان مجوزی برای رسانه مذکور صادر نمی‌کند که با ذکر نام اشخاص آن‌هم با تصریح در تیتر نوشته، شهروندان خوش‌نام و سرمایه‌دار کشور خود را مورد مواخذه قرار دهد.
این نوشته در آینده نیوز

مرتبط
شرق و احترام به اصول روزنامه‌نگاری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۰ ، ۰۴:۳۵
علی مصلحی

شرق و احترام به اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری

يكشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۲۳ ق.ظ

روزنامه «شرق» که از ابتدای کار تلاش زیادی نموده‌است که رفتار رسانه‌ای خود را تا حد امکان با اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری منطبق نماید، و در این راه به‌گواهی اکثر مخاطبین و کارشناسان درصد موفقیت بالایی نیز داشته است، در شماره ۱۳۱۰ روز چهارشنبه ۱۲مرداد خود، در یک تلقی اشتباه ابتدایی‌ترین اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری را فراموش، و متن سؤال کاربر یک سایت و پاسخ مدیر آن‌را دقیقا از تارنمای مربوطه برداشت، و ذیل عنوان «بن‌بستی نداریم، چاره‌جویی نمی‌خواهیم» و با عنوان «در پاسخ به این سؤال شرق» در روزنامه منعکس نمود.

اگرچه با توجه به شباهت نام کاربر وب‌سایت «آهنگ‌راه» و تنظیم‌کننده گزارش روزنامه «شرق» می‌توان حدس زد که کاربر مربوطه از طرف روزنامه سؤال خود را پرسیده است، اما شایسته است متوجه باشیم شخصیت حقیقی ما با شخصیت حقوقی کارمند و نماینده یک رسانه دو شخصیت مستقل است.

در اصول اخلاقی فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران ‏آمده‌است: «روزنامه‌نگار تنها باید با استفاده از روش‌های ‏منصفانه، خبر، عکس و سایر اطلاعات را به‌دست بیاورد. یک ‏راه منصف‌بودن این‌است که همیشه خود را خبرنگار معرفی ‏کنید، برای به‌دست آوردن اطلاعات سر مردم کلاه ‏نگذارید، خود را جای کس دیگری جا نزنید و کسی را ‏تهدید نکنید.» ‏باید هنگام اعلام سؤال اشاره دقیق شود که آیا این یک سؤال شخصی است و یا سؤال از طرف روزنامه است که شخص به نمایندگی از طرف آن روزنامه می‌پرسد.

در توضیحی و تذکری که «محمدخویینی‌ها» مدیر سایت مورداشاره در وب‌سایت خود آورده، به این مورد اشاره و اعتراض، و از «شرق» خواسه‌شده که در شماره آینده منتشره نسبت به درج این مطلب اقدام نماید.
این نوشته در نیوزبان 

مرتبط:
سلاخی اخلاق به پای سیاست
رسانه‌های ایران خبر تولید نمی‌کنند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۰ ، ۰۴:۲۳
علی مصلحی

سلاخی اخلاق به پای منافع حقیر سیاسی

جمعه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۰، ۰۴:۱۰ ق.ظ

وب‌سایت به اصطلاح خبری «ایران‌خبر» که در تبلیغات خود را «آژانس ایران خبر» می‌نامد، بیش و پیش از آن‌که یک آژانس یا بنگاه خبری باشد، یک بنگاه دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی است و در این راه به آسانی ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اصول اخلاق را به پای اهداف سیاسی خود قربانی می‌کند.

به‌طور قطع می‌توان گفت؛ از مجموع اخبار منتشره توسط این سایت؛ صحت، دقت و مستندبودن خبر، سهم بسیار ناچیزی را به‌خود اختصاص می‌دهد.
 البته این سهم ناچیز هم با غرض‌ آلوده‌نمودن اخبار صادق به اخبار دروغ و شایعات، به‌طوری که تمیز درست و غلط از هم کمی دشوار باشد و اندک مخاطب سرگردان خود را گم‌راه و سرگردان‌تر نماید، در دستور کار این وب‌سایت قرار گرفته‌است. در واقع عمدا آب برای صید ماهی مقصود گل‌آلود می‌شود.

در چنین فضای آلوده‌ای سایت فوق‌الذکر، چند روز پیش در خبری کذب و مجعول ادعا نمود که: «"عبدالله رمضان‌زاده" سخن‌گوی دولت اصلاحات مشاعرش را از دست داده.»
این وب‌سایت در یک گستاخی آشکار، رفتار زننده و زشتی را برای تشریح خبر خود از قول «هم‌شهریانی که رمضان‌زاده را می‌شناسند» به این فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت داده و نوشته است: «هم‌شهریانی که رمضان‌زاده را می‌شناسند، می‌گویند، او به طور کامل مشاعرش را از دست داده‌است به‌طوری که اهل خانه مجبور هستند که او را در اتاق حبس نمایند چرا که در غیر این‌صورت دست به اعمال ناشایستی مانند .... می‌زند!»

این در حالی است که دکتر «عبدالله رمضان‌زاده» به هم‌راه ۶ نفر دیگر از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب، که پس انتشار فایل صوتی سخن‌رانی سردار مشفق - یکی از فرماندهان قرارگاه ثارالله سپاه- برعلیه وی اعلام جرم نموده بودند، (+) دست‌ِکم از ۶ ماه پیش تا کنون در زندان به‌سر می‌برد و به غیر از چند مورد مرخصی کوتاه تا کنون در منزل نبوده است.

متاسفانه طی چند سال اخیر به‌ویژه پس از کودتای انتخاباتی ۲۲ خرداد ۸۸ مجموعه حاکمیت با اقدامات مشابه به این رفتار دامن‌زده و فضای روانی لازم برای این‌گونه تحرکات کور را مساعد نموده است.
این نوشته در امروزنیوز اینجا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۰ ، ۰۴:۱۰
علی مصلحی

به بهانه ۵ سالگی رادیو زمانه

چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۰، ۰۳:۴۵ ق.ظ

«رادیو زمانه» از سیزدهم مرداد ۱۳۸۵، هم‌زمان با شب صدمین سال‌گرد جنبش مشروطه، فعالیت خود را آغاز نموده‌است. یعنی سیزدهم مردادماه امسال «رادیو‌زمانه» ۵ ساله می‌شود.

«زمانه» رادیو - وب‌سایتی است که در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... خبر، گزارش، گفت‌وگو و تحلیل رادیویی (صوتی) و نوشتاری دارد. با این حال بیش‌ترین فعالیت‌های این رادیو - وب‌سایت، تاکنون، پشتیبانی و پوشش اخبار فعالیت‌های با موضوع حقوق‌بشر در جامعه ایرانی بوده‌است.

«زمانه» تلاش نموده در تهیه مطالب و برنامه‌ها، وفاداری و احترام به منشور روزنامه‌نگاری و اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای بیش‌ترین سهم وسواس و نظارت را، در فعالیت‌هایش داشته باشد.
 انتشار مطالب در چنین چهارچوبی، اگرچه خود، به‌تنهایی می‌تواند به‌ترین مدرسه تجربی روزنامه‌نگاری و کارگاه آنلاین رسانه‌ای برای مخاطبین تیزهوش و علاقه‌مند باشد، با این حال این رسانه، با وجود آن‌که علاوه بر انتشار مطالب نوشتاری، انتشار رادیویی هم‌زمان آن‌را نیز در اختیار مخاطبین خود قرار می‌داده‌است و از این منظر از یک تنوع رسانه‌ای برخوردار بوده، در کنار این دو نوع، بخش آموزش آنلاین رسانه‌ با کمک «درسنامه» نیز در دستور کار این رادیو-‌ وب‌سایت قرار گرفته‌است.

«درسنامه» با هدف آموزش مهارت‌های مبتلابه کاربران رسانه و اینترنت از حدود یک‌سال پیش آغاز به‌کار نموده و از این راه دست‌آوردهای ارزش‌مندی برای مخاطبینی که علاقه‌مند به فراگیری این مهارت‌ها بوده‌اند، به‌هم‌راه داشته‌است.
 مهارت‌هایی که‌ اغلب پیش‌پاافتاده و ساده می‌نمود، اما پس از فرا‌گیری مشخص شده‌است که اگرچه ساده می‌باشد، اما آن‌گونه که فرض می‌شده پیش‌پاافتاده نبوده بلکه برعکس، آشنایی با این مهارت‌ها به‌شدت مورد نیاز کاربران اینترنت و رسانه می‌باشد.

آشنایی با این مهارت‌های مقدماتی دروازه جدیدی برای ورود به دنیای حرفه‌ای رسانه و اینترنت، بر روی مخاطبین می‌گشاید. دنیای جدیدی که ورود به آن تلاش و جدیت پی‌گیر کاربران را طلب می‌نماید.

من از سال گذشته و تقریبا اولین روز‌ها و دوره‌های شروع به‌کار «درسنامه» داوطلب آن و کاربر این وب‌سایت بوده‌ام.
طی این مدت دوره آموزش «وبلاگ‌نویسی» و «روزنامه‌نگاری مقدماتی و متوسطه» را تمام کرده و اکنون در حال آموزش دوره «ایمیل» هستم.
دوره‌های «عکاسی» و «امنیت‌ در اینترنت» را نیمه‌کاره‌‌‌ رها کردم تا دوباره در فرصتی مناسب از نو شروع کنم و متاسفانه به‌رغم آن‌که تکلیف ارسالی من برای دوره روزنامه‌نگاری پیش‌رفته‌ توسط این سایت تایید شده بود، به علت تاخیر در ثبت‌نام از دوره حذف شدم.

ارزش‌مندی این مهارت‌ها و وظیفه رسانه‌ای ایجاب می‌کند در آستانه پنج‌سالگی این رسانه قدر‌شناسی خودم را از این خدمات اعلام و آرزو نمایم که دست‌اندرکاران این رسانه در اهداف پیش‌رو موفق‌تر از گذشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مرداد ۹۰ ، ۰۳:۴۵
علی مصلحی