وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

کاهش محصول ذرت در نتیجه قهر مش مراد و برادرش

پنجشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۱۳ ق.ظ

سهل‌انگاری در پژوهش دانشگاهی

یکی از دانشیاران دانشگاه آزاد همدان، با هدف ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی، به دانشجویان توصیه می‌کند مقاله ای را برای یک کنفرانس تهیه و ارسال کنند.
 البته این استاد در نظر داشت شیوه‌ی تنظیم مقاله و هم‌چنین تهیه چکیده مقاله را در فرصتی مناسب به دانشجویان آموزش دهد، اما با خبر می‌شود دانشجویان چکیده مقاله را تهیه کرده و به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند که البته مقاله‌شان هم پذیرفته شده است.
 استاد از پذیرش خلاصه مقاله ها متعجب می‌شود و از خود می‌پرسد آیا کسی این چکیده‌ها را می‌خواند و آن‌ها را ارزیابی می‌کند یا خیر؟ به همین دلیل تصمیم می‌گیرد با نامی مستعار چکیده مقاله‌ای را به این کنفرانس بنویسد. او در بخشی از چکیده مقاله‌اش نوشت: " ابزارهای پژوهش شامل مقایس هم‌نوایی منوچهر و محمود و همچنین پرسش‌نامه چندوجهی سنجش تصمیم‌گیری مش مراد و همسرش هستند. نتایح تحلیل کواریانس چندمتغیری نشان داد قهر بودن مش مراد با برادر بزرگ‌ترش می‌تواند به صورت معناداری کاهش محصول ذرت را به دنبال داشته باشد.
بر اساس یافته‌های این پژوهش می‌توان این‌گونه نتیجه‌گیری کرد چنان‌چه این مقاله پذیرش بگیرد، نشان‌دهنده این است که شما هدفی جز کلاه‌گذاشتن بر سر دانشجویان بخت برگشته را ندارید. همچنین نشان‌دهنده به ثمر نشستن زحمات چند ساله اخیر وزارت علوم است! باید گریست به حال این وضعیت که چنگیز و تیمور هم به این عمق، زخمی بر پیکره این مرزوبوم نزدند ".
همان‌گونه که استاد حدس می‌زد، این مقاله هم پذیرش گرفت چون هیچ کسی واقعا این چکیده مقاله‌ها را نمی‌خواند
.
روزنامه شرق، پنجشنبه 16 مهر 1394

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۶
علی مصلحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی