چند نکته در بهروزرسانی شبکههای اجتماعی
✅نکته نخست اینکه این نکتهها در مورد کانالها و شبکههای اجتماعی با رویکرد آموزش و بازاریابی و فروش است و به هیچ عنوان شامل کانالها و شبکههای خبری نمیشود. ذات خبر اصولا بهروزشدن آنی است و صبر در کار خبر معنا ندارد.
✅مسالهای که در بهروزرسانی تلگرام، اینستاگرام و سایر شبکههایی که با صدای اطلاع از بهروزرسانی (نوتیفیکیشن) همراه است، لازم است مورد نظر و توجه باشد، زمان بهروزرسانی و نظم در این زمان است. مثلا زمان خواب و استراحت مردم و در فاصله زمانی بین ۱۱ شب تا ۷ صبح زمان مناسبی برای بهروزرسانی نیست. اگرچه اغلب مردم گوشیهای خود را در زمان استراحت خاموش میکنند و صدای دریافت نوتیفیکیشن یا اطلاعات بهروزرسانی اغلب کانالهای که دنبال میکنند را روی بیصدا تنظیم کردهاند.
✅مساله دیگر اینکه اگر مخاطبین زیادی دارید و تقریبا هرروز مطلب در شبکههای اجتماعی خود به اشتراک میگذارید، چه خوب است که این بهروزرسانی منظم و در ساعتی مشخص باشد. بعضی از کانالهای موفق که هم در مطالب و هم در یافتن دنبالکننده و فالور تا اندازهای موفق هستند، هر روز راس یک ساعت مشخص، مثلا ساعت ۸ صبح با استیکر تقویم روز، و یک ساعت بعد با یک مطلب و عکس نوشته بهروز میشوند و میرود تا روز دیگر. مگر اینکه استثنائاً نیاز خاصی برای یک بروزرسانی خاص باشد.
✅ مخاطبین و دنبالکنندگان خود را هم بمبباران مطلب و عکس و استیکر و فلش و فایلهای صوتی و ویدیویی نکنید. باور کنیم روزی یکی دو مطلب کفایت میکند و بیشتر از آن در حوصله مخاطب نیست. لطفا با دست خودتان دکمه لِفت را به دنبالکنندگان خود نشان ندهید.