فیلمبرداری با امکانات محدود دورههای آغازین سینما
شنبه, ۷ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۵ ق.ظ
خودروهای مخصوص حمل دوربین و پروژکتور که خودروهای موضوع فیلمبرداری را هم سوار و با خود حمل میکرد، در دهه ۵۰ وارد سینمای ایران شد.
تا پیش از این برای گرفتن برخی نماها مثل نمای چرخ در حال حرکت ماشینها بهعنوان یکی ازنمادها و ابزارهای بصریِ نمایش اصظراب در فیلمهای حادثهای، فیلمبرداران و حتا نورپردازان، مجبور بودند با نشستن روی کاپوت خودورها، یا با آویزانشدن از خودرو به وسیله طناب و کمربند، نماهای مورد نظر را فیلمبرداری کنند.
جمشید الوندی، از فیلمبرداران با سابقه سینمای ایران، در حال فیلمبرداری یکی از فیلمهای حادثهای سینمای ایران در دهه ۴۰. دستیار او احتمالأ محمود اسکوئیست.
منبع: فیسبوک محسن خرمنبیز
۹۵/۰۱/۰۷