وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

وبلاگ «۱پزشک» که یکی از برجسته و به‌نام‌ترین وبلاگ‌های ایرانی است که توسط دکتر «علی‌رضا» و «فرانک» مجیدی به‌ورز‌آوری می‌شود، همه باکس(جعبه‌)ها و فایل‌های متنی تبلیغاتی حاشیه‌ و هدر وبلاگ خود را حذف کرد، و فقط تبلیغ «خبر فارسی» را در وبلاگ خود حفظ کرد.
 به‌نظر می‌رسد «خبر فارسی» هم سایت پول‌سازی در قیاس با شرکت‌های معتبر و سرمایه‌دار نیست و شاید تبلیغات این سایت در وبلاگ ۱پزشک رایگان ارائه شده‌باشد.


۱پزشک وبلاگی است که حدود ۱۰سال پیش و با ‌آغاز کار وبلاگ‌های فارسی، کار خود را در سه حوزه پزشکی، سینما و ادبیات و فناوری دیجیتال و شبکه ایتنرتنت و توسط دکتر «علی‌رضا مجیدی» و به کمک خواهرش «فرانک» آغاز کرد و به‌زودی به یکی از غول‌های وبلاگی ایران تبدیل شد و پس از انتقال از وبلاگ‌های ایرانی به بلاگر و وردپرس، در مدت کوتاهی دامنه شخصی خود روی آدرس 1pezeshk.com را راه‌اندازی و به فعالیت خود ادامه داد.

تنوع، روزآمدی و ارزش‌های بالای خبری مطالب و اخباری که با زبان و ادبیات روان و با رعایت دقیق قواعد نوشتاری و سجا‌بندی در این وبلاگ منتشر می‌شد، آمار کاربران و بازدیدکنندگان آن‌را به سطح بالایی رساند و این ظرفیت پشتوانه درخواست تبلیغ محصول از طرف خیلی از صاحبان کالا و خدمات در این وبلاگ شد.

 جالب است که «مجیدی» خود طراح ایده‌های جالب و خلاقیت‌هایی هم در عرصه تبلیغات بود و علاه بر عکس و اسلاید‌های فلش و بنر، باکس بزرگی هم از تبلیغات متنی تهیه کرده بود که در یک خط باریک روی وبلاگ‌ش تعریف شده بود که کاربر با تقه‌زدن بر روی آن به سایت تبلیغ‌شده هدایت می‌شد. این ایده این امکان را به وبلاگ می‌داد که در یک کادر چندین تبلیغ بدون مزاحمت‌ها و شلوغی‌های گرافیکی را داشته باشد.

 با این حال این وبلاگ اندکی پس از سه سال از این‌که کار تبلیغ و به قولی نان‌درآوردن از کار نویسندگی و ترجمه و وبلاگ‌داری را تجربه کرده بود، ظاهرا فعلا ترجیح داده کرکره تبلیغ را در وبلاگ‌ش پایین بکشد و تبلیغ را تعطیل کند.

مجیدی در کنار
۱پزشک، چندی پیش سایت http://raportchi.com/ را هم راه‌اندزی کرده بود که در کمتر 6 ماه تعطیل شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۰
علی مصلحی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی