وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

۸ مارس

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۸۸، ۰۵:۲۹ ق.ظ

هم‌چنان‌که «مرجان کلهر» اولین پرچم‌دار زن ایرانی در المپیک زمستانی اخیر بود،(+) در همان زمان آقای «مهدی کلهر» هم اولین مرد ایرانی است که رسما و علنا در قامت یک دولت‌مرد و آن‌هم تحت عنوان مشاور «فرهنگی» ریس‌جمهور پرچم‌دار حمله به همسرش می‌باشد.

اگرچه آقای دکتر «محمود احمدی‌نژاد» در تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری دوره نهم بسیار وعده‌ها داد و عمل نکرد و بسیار قول‌ها که خلاف آن عمل کرد، اما مخفی نیست که آقای «احمدی‌نژاد» و جناح و تفکر هم‌سو با ایشان، هیچ‌گونه اعتقادی به حقوق «زن» و تکالیف دولت در قبال حقوق مسلم و اساسی زنان ندارند و از نظر ایشان، زن نمونه همان بانوانی هستند که در مجموعه دولت نهم و دهم حضور داشتند و زنان و بانوان نماینده مجلس هفتم و هشتم که علیرغم آن‌که به نمایندگی از بیش از نیمی از جمعیت کشور (زنان)در آن پست‌ها و مشاغل حضور دارند، اما عملا در خدمت منافع نیمی دیگر (مردان) تصمیم‌گیری و تلاش می‌نمایند.
 
در چنین شرایطی ریس‌جمهور نهم نه می‌خواهد و نه می‌تواند به نفع زنان تبلیغات و اقداماتی داشته باشد. و در حالی‌که اقدام زشت زن‌ستیزی مشاور فرهنگی ایشان مورد تنفر و تقبح وجدان عمومی جامعه قرار گرفته، لیکن از طرف ایشان نه‌تنها اقدام شجاعانه‌ای در عزل نام‌برده صورت نگرفته، بلکه ادامه کار او بدون کوچک‌ترین تذکر و توجه نشان ازنوعی هم‌راهی و هم‌دلی با چنین رفتاری را می‌دهد.

در چنین شرایط و اوضاعی زنان ایران به استقبال هشتم مارس روز جهانی «زن» می‌روند.
توجه به ظرفیت‌های شایسته و ارزش‌مند زنان، و حضور فعال آنان در فعالیت‌های جاری اجتماع هم‌دوش و در کنار مردان جامعه از سال‌های آغازین دوره اصلاحات، می‌رفت تا آرام آرام به شایستگی نهادینه‌ شده، و تابوی عدم حضور و حضور دردسرساز زنان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، می‌رفت شکسته شود، که استعمارگران همیشگی زنان و بردگان شهوت و لذت از زنان، به‌کمک برداشت‌های قشری و متحجرانه از دین، بار دیگر در سال‌های اخیر تمام تلاش‌های صورت‌گرفته را نقش بر آب نمودند.

برایم بسیار جالب بود مشاور وزیر کشور اصلاحات و مدیرکل امور زنان، بانو «فخرالسادات محتشمی‌پور» که همسرش بیش از هشت ماه است که در بند است و دغدغه‌های خانوادگی مسائل و مشکلات فراوانی را برای ایشان و خانواده‌شان به‌همراه داشته، ولی مجموعه دردسرهای فوق باعث نشده است تا ایشان در چنین روزهایی رسالت «دفاع از حقوق زنان» و توجه ویژه به مهم‌ترین دغدغه خود را به دلیل مسائل شخصی به فراموشی بسپارند.
نوشته ارزش‌مند ایشان را در همین رابطه اینجا بخوانید.
۹۹سال پیش در چنین روزی تلاش‌های طولانی بانو «کلارا زتیکن» اندیش‌مند سوسیالیست آلمانی و نماینده وقت پارلمان فدرال این کشور در هشتم مارس ۱۹۱۱ به نتیجه رسید و روز هشتم مارس هر سال «روز جهانی زن» اعلام شد و دولت دانمارک آن‌را به عنوان نخستین کشور به رسمیت شناخت. برقراری روز جهانی زن در «کپنهاک» اعلام شده بود.
۸ مارس روز جهانی «زن» را به همه انسان‌های آزاد و آزاده اعم از زن و مرد تبریک می‌گویم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی