وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

گاف مشترک رسانه‌های خبری ایران

دوشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۰، ۰۴:۵۲ ق.ظ

مهم‌ترین و یا شاید تنها وظیفه دبیر سرویس عکس در روزنامه و خبرگزاری‌ها، عکاسی از سوژه درصورت در دسترس‌بودن، و یا انتخاب عکس از آرشیو آماده قبلی برای انتشار در رسانه است.


سرویس عکس در رسانه‌ها برای مواقع احتمالی که سوژه در دسترس برای تهیه عکس نباشد، بایگانی منظمی از عکس‌های تهیه‌شده قبلی ایجادنموده تا عنداللزوم در اختیار سردبیر رسانه برای انتشار قرار گیرد. 

اگر در موتورهای جست‌وجوی اینترنت عبارت «منصور صادقی» یا «امیر منصور‌آریا» را جست‌وجو نموده و گزینه عکس را انتخاب نمایید، سایت‌های مشابه با عکس‌های یک‌سانی به شما معرفی می‌شود که هیچ‌کدام البته عکس «امیر منصور آریا» نیست و همه عکس‌ها اکثرا عکس «منصور صادقی» معاون استان‌دار آذربایجان‌شرقی و فرمان‌دار شهرستان مراغه می‌باشد، که هیچ ارتباطی با اختلاس صورت‌گرفته و «امیر منصور آریا» جز تشابه اسمی ندارد. اما عکس او از چند روز پیش در تیراژ وسیع توسط اکثریت قریب‌به‌اتفاق رسانه‌های خبری و خبرگزاری‌های رسمی و معتبر کشور تحت نام «امیر منصور آریا» متهم اصلی اختلاس بزرگ اخیر منتشر شده‌است.

 اشتباه در همه جا امری گریز‌ناپذیر است، اما سهل‌انگاری مجموعه رسانه‌ای تا بدان‌جا که عکسی از یک شهروند و یک شخصیت حقوقی و تا اندازه‌ای معروف به جای تصویر یک متهم معرفی و در تیراژ وسیع منتشرشود جای تعجب فراوان دارد. 

با همه این‌ها همیشه به‌ترین راه جبران اشتباه دست‌ِکم عذر‌خواهی از افرادی است، که به خاطر اشتباه خسارت دیده‌اند، آیا رسانه‌هایی که بدون توجه به مسؤلیت، با انتشار این عکس به اعتماد مخاطبین خود و شخص ثالثی خسارت وارد نموده‌اند، حاضر به عذرخواهی و جبران اشتباه هستند؟
این نوشته در پارسینه این‌جا
 در خودنویس این‌جا
در نیوزبان اینجا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی