وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

هتاکی سفارش کدام اسلام است؟

پنجشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰، ۰۳:۰۴ ق.ظ
باور کنید فیزیک صورت هیچ آدمی، براساس قواعد دقیق علمی و براساس نصوص صحیح دین اسلام ــ که اداره‌کننده‌گان سایت‌های «جهان‌نیوز» و «رجا‌نیوز» خود را مقید به اطاعت از دستورات آن می‌دانند ــ و سایر ادیان آسمانی، دست هیچ شخصی نیست و هر شخص با فیزیک صورت و ظاهری خاص متاثر از ‍ژنتیک والدین و محیط و تاثیر و تاثرات خاص عوامل فوق و مسائلی دیگر از مادر متولد می‌شود.


اگربه توحید فاعلی اعتقاد داشته باشیم، همه این اختیارات فقط دست خداست و متفاوت و زشت و زیبابودن صورت انسان‌ها با نسبت‌های متفاوت، تنها حکمت خدا و براساس ارداه او تعریف و طراحی می‌شود.

«بلا‌ل‌حبشی» موذن مخصوص پیامبر اسلام، برده سیه‌چرده و ظاهرا زشتی بوده‌است که شدت علاقه پیامبر اسلام و خانواده گرامی‌اش به او، به ساده‌ترین شکل اعلام می‌نماید که در دین اسلام، زشتی یا زیبایی صورت و فیزیک خاص چهره نشانه برتری و فروتری نیست.
 در هیچ یک از ادیان آسمانی دیگر نیز هیچ نشانه‌ای دال بر برتری انسانی به دلیل ظاهر و صورت زیبا وجود ندارد.
تنها ملاک برتری انسانی در تمام مکاتب بشری و آسمانی از این منظر به جای «صورت زیبا» «سیرت زیبا» معرفی شده‌است.

بر اساس دستورات ادیان آسمانی و هم‌چنین توصیه‌های اصول اخلاقی، تمسخر کسی به‌دلیل چهره ناقص یا زشت یا به‌دلایلی مشابه به‌شدت مذموم و زشت تلقی و مورد نکوهش شدید قرارگرفته‌است.

شاید در بین مدیران و گردانندگان و خبرنگاران و گزارش‌گران و کارمندان سایت‌های «جهان‌نیوز» و «رجا‌نیوز» انسانی با فیزیک صورت خاص یا چهره زشت وجود نداشته باشد.
شاید در بین اعضای خانواده درجه اول و دوم و سوم و چندم حضرات گرداننده و مدیر سایت‌های فوق‌الذکر هم آدمی با مشخصات ظاهری فوق نتوان سراغ گرفت.
شاید در بین هم‌راهان و هم‌قطاران سیاسی و حزبی حضرات نیز چنین انسانی وجود نداشته باشد. و بزرگ‌ترین افتخار گرداننده‌گان و مدیر و کارمند و اقوام و هم‌راهان و هم‌قطاران سایت‌های «جهان‌نیوز» و «رجا‌نیوز» این باشد که زیباترین مخلوقات خداوند هستند و از این منظر خداوند نعمت را بر آن‌ها تمام کرده‌باشد. زهی سعادت و به قولی خوش به حال خود و خانواده و اطرافیان‌شان. انشاالله خداوند به همه آن‌ها «سیرت زیبا» هم عنایت فرموده باشند. چیزی که مطمئنا مدیران این رسانه‌ها از فقدان یا کم‌بود آن به‌شدت رنج می‌برند.

لفظ اهانت و تمسخرآلود‌ «جوجه‌اردک زشت» برخلاف ادعای سایت «رجا‌نیوز» که ادعا می‌نماید؛ توسط دوستان سرکار خانم «علی‌نژاد» به او داده شده، توسط سایت هتاک و بنگاه دروغ‌پراکنی «جهان‌نیوز» جعل و به قصد اهانت به ایشان اولین‌بار توسط این سایت به‌کار گرفته‌شد.
 از آن گذشته به فرض صحت ادعای «رجا‌نیوز» که ــ «معصومه قمی در میان دوستانش به دلیل فیزیک خاص صورتش به "جوجه اردک زشت" معروف است؛» ــ هیچ‌‌یک از اصول اخلاق شرعی، اخلاق به معنای عام کلمه، و اصول اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری به نویسنده گزارش‌ و مدیران این سایت اجازه نمی‌دهد که در یک گزارش رسمی از عنوان طنز و اهانت‌آلود مصطلح در بین دوستان یک نویسنده یا فعال سیاسی به‌قصد تخریب عقیده و نظر سیاسی او در گزارش استفاده مستقیم بنمایند.

این هتاکی آشکار ممکن است لحظات کوتاهی برای هتاکان سرمستی کاذب فراهم نماید و کام‌یابی بزرگی را احساس نمایند. اما بدون‌شک قبل از هرچیز این اخلاق است که توسط مدعیان دین‌داری و مسلمانی به مسلخ می‌رود و دیری نخواهد پایید که این شتر بر در خانه اربابان هتک و فحاشی و اهانت زانو خواهد زد. سرافکندگی و شرم آن‌روز چاره‌ای نخواهد داشت آن‌چنان که امروز انگشت حسرت و تحیرگزیدن عده‌ای از هم‌راهان دیروز ریس‌جمهور تقلب و دروغ هویدا شده و برای سرافکندگی چاره‌ای نیست.
و سخن آخر این‌که:
گر مسلمانی از اینست که حافظ دارد
 وای اگر از پی امروز بود فردایی
پی‌نوشت:
خانم علی‌نژاد در پاسخ به ایمیل من نوشتند:
«سلام دوست عزیز و پوزش که دیر جواب دادم
متاسفانه آن زمان که جوان‌تر بودم یک‌بار خانم «شهلا شهرکت» در «زنان» با من مصاحبه کرد و تیتر زد: «جوجه اردک زشت اخراجی مجلس هفتم» و گفت دوستان مسیح او را این‌طور صدا می‌کنند ... اون موقع دلیل سیاسی داشت نه به خاطر فیزیک خاص صورت. دلیل آن هم مربوط به داستان «جوجه اردک زشت» بود که متاسفانه این حضرات از بی‌سوادی‌شان این زشتی را به صورت ربط دادند. بسیار ممنونم از نوشته شما دوست عزیزم ...»

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی