وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

خبر و حواشی خبر

پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۲۷ ق.ظ

«عباس شافعی» معاون فعلی شهرداری شهرستان آران و بیدگل، عکاس و فیلم‌ساز و از روزنامه‌نگاران باسابقه کاشان است. وی از نخستین روزهای فعالیت روزنامه همشهری، خبرنگاری و نمایند‌گی این روزنامه را در کاشان داشته و دارد. علاوه بر آن‌که نماینده‌گی و خبرنگاری چندین روزنامه، هفته‌نامه و ماه‌نامه دیگر را هم داشته که اکنون ندارد.
 شافعی زمانی سردبیر ماهنامه «طوبی» در کاشان بود که چند سالی است دیگر منتشر نمی‌شود.
وی اکنون سردبیری پایگاه خبری کاشان نیوز را بر عهده دارد.
خاطره زیر از خاطرات قابل‌توجه دوران خبر‌نگاری مستقیم او برای روزنامه همشهری است که من با ندکی تلخیص این‌جا منتشر می‌کنم:

اوایل پاییز ۷۴ نمایش‌گاهی از توان‌مندی‌های صنایع شهرستان کاشان در ارومیه برپا شده بود. چند روز قبل از افتتاح نمایش‌گاه به اتفاق جمعی از دوستان به ارومیه رفته بودیم و قرار بود مسؤلین شهرستان با یک هواپیما مستقیم از فرودگاه کاشان به ارومیه پرواز کنند و فردای آن‌روز نمایش‌گاه با حضور آن‌ها افتتاح شود.
 برای استقبال به فرودگاه ارومیه رفتیم. همشهریان کاشانی که جمعی از مدیران ادارات و سازمان‌های مختلف شهرستان بودند، به طرف پاویون در حرکت بودند. از میان جمعیت «حمیدرضا چاکری» ریس وقت اداره ارشاد که از دور مرا دیده بود، با دست اشاره کرد و خودش را به سرعت به من رساند و گفت: این جند روزه جلو مهندس امینیان [ریس وقت میراث فرهنگی کاشان و مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان] آفتابی نشو خیلی از دستت عصبانی است.
گفتم: چطور مگه چیزی شده؟
گفت: نمی‌دانم مثل این‌که یک خبر انتقادی در مورد میراث فرهنگی در روزنامه همشهری چاپ کرده‌ای.
متوجه شدم که ماجرا از چه قرار است. دل‌خوری مهندس امینیان به جهت چاپ خبر کوتاهی از وضعیت نابسامان مقبره «باباافضل مرقی» در روزنامه همشهری بود. در این خبر با اشاره به وضع نامناسب بقعه «بابا افضل» نوشت بود: «اگر مسؤلان میراث فرهنگی کشور توجه نکنند، زمستان امسال امکان فروریختن بخشی از این بنا وجود دارد و ...»
به دنبال چاپ این خبر، گویا مسؤولان میراث فرهنگی کشور، عکس‌العمل‌هایی از خود نشان بودند که من به علت حضور یک‌هفته‌ای در اورمیه از آن بی‌خبر بودم.
 چندی بعد اطلاع یافتم این خبر و حواشی آن باعث شده استاندار وقت «مهندس جهانگیری» در بازدید از آرام‌گاه «بابا افضل» ۵۰ میلیون تومان برای بازسازی آن اختصاص دهد و معادل آن هم سازمان میراث فرهنگی کشور برای بازسازی بقعه هزینه کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی