وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

علی مصلحی
وب‌نوشته‌های یک شیشه‌بر

روزنامه‌نگاری که کارمند بانک بوده و اکنون شیشه‌بری می‌کند

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
پیوندها

حرف اول

سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۷، ۰۲:۵۳ ب.ظ

نمی‌دانم چند سال پیش بود، شاید ۱۰ یا ۱۲ سال که «شهرداری‌ کاشان» با تبلیغات گسترده اعلام کرد که ساختمان کشتارگاه سابق این شهر تغییر کاربری داده و از این پس ساکنان اطراف این ساختمان از سروصدا و مسایل مرتبط با فرهنگ دام‌داری و کشتار رهایی خواهند یافت و به جای آن، ساختمان تبدیل به «فرهنگ‌سرا» می‌شود تا مردم کاشان هم از نعمت آموزه‌های نوین «شهروندی» در قالب «فرهنگ‌ نوین» که رسالت آن در همه اعصار و قرون بر عهده اهالی «فرهنگ» و «هنر» بوده‌است، بهره‌مند شوند.

در این راستا اولین متولیان و در واقع بنیان‌گذاران «فرهنگ‌سرای‌ مهر» اقدام به تشکیل کلاس‌های آموزشی هنری و فرهنگی و همچنین حمایت از طیف وسیعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ نموده، هرگونه حمایت و مساعدت سخت‌افزاری و نرم‌افراری لازم از این طیف به عمل آمد.

به‌عنوان نمونه می‌توان به حمایت همه‌جانبه «شهردار» و مسولین فرهنگی شهرداری از «انجمن شاعران جوان کاشان» و ابتکار وزین «قوالی‌خوانی» هر هفته یک‌بار در کاشان توسط تنها استاد قوالی معاصر «مرشد ترابی» و... در آن دوره اشاره کرد.

اما به هیچ روی قابل باور نیست که با یک تعویض مدیریت در حوزه «شورای‌ شهر» و «شهرداری» تمام اقدامات انجام‌گرفته و تعریف‌شده فوق، آن‌چنان دست‌خوش تغییر شود که به جای پیش‌رفت در حوزه فرهنگ، آن‌چنان سیر قهقرایی شود که یک‌بار دیگر اهالی محله اطراف «فرهنگ‌سرا» احساس کنند ظاهرا قرار است همه چیز به حال اول برگردد و کشتارگاه در قالبی جدید فعال شود.

شایسته است مسولین محترم شهر و خصوصا دست‌اندرکاران فرهنگ متوجه باشند: سیرک و آزار و اذیت حیوانات هیچ تعریف زیبایی در حوزه فرهنگ ندارد و بهتر است این متولیان به جای درآمدزآیی از طریق سیرک به فکر درآمدزآیی از راه‌های تعریف شده «بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر» و... بوده و از اهدا این منابع درآمدی که متعلق به همه مردم شهر هست، به افراد و گروه‌های خاص خودداری نمایند.
در این‌باره بیشتر خواهیم نوشت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی